گوناگون

مراسم سالگرد شهادت آیت الله سعیدی(ره) در قم برگزار شد

81196265 5752521

به گزارش ایرنا، در این مراسم که علاوه بر مسوولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی، امامان جمعه قم و تهران و برخی نمایندگان بیوت مراجع تقلید نیز حضور داشتند، عضو شورای عالی قرآن کشور سخنانی را پیرامون آن شهید والامقام ایراد کرد.

حجت الاسلام ˈعلی حاج ابوالقاسمˈ اظهار داشت: شهید سعیدی خون پاک خود را در دفاع از ولی و حجت خدا در زمان خودش تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به اهل ایمان و عمل صالح وعده واگذاری حاکمیت زمین را داده است، افزود: مصداق بارز و کامل عمل صالح اطاعت از امر حجت و ولی خدا است که شهید سعیدی آن را به خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: کسانی که ادعای حرکت در مسیر ولی خدا را دارند، اما در فعالیت های اجتماعی و در موضعگیری های سیاسی رو در روی ولی خدا می ایستند، بدون شک این وعده الهی در مورد آنها مصداق پیدا نمی کند.

حاج ابوالقاسم تصریح کرد: این نخستین مجتهد شهید تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضرت امام را شبیه ترین انسان به امام زمان (عج)می دانست و مکررا تاکید می کرد ˈبه خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم بر زمین ریخته شود در هر قطره خون من نام مقدس خمینی را خواهید یافت.ˈ

عضو شورای عالی قرآن خاطر نشان کرد: شهید سعیدی از کسانی بود که در سخترین شرایط حجت خدا را رها نکرد و در اوضاع و احوالی که خیلی ها از دفاع کردن از امام راحل می ترسیدند به پای ارزش های مقدس دینی ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه شهید سعیدی در دوران رژیم ستم شاهی برای حاکمیت ارزش های دینی تلاش های زیادی کرد، افزود: آن شهید به تنهایی در برابر تهدیدهای ساواک مقاومت کرد و به تبلیغ و ترویج ارزش های دینی و اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.

آیت الله سید محمد رضا سعیدی در سال 1308 هجری شمسی در مشهد دیده به جهان گشود، تحصیلات خود را در در این شهر آغاز کرد، سپس در محضر آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) شاگردی کرد تا به درجه اجتهاد رسید.

همزمان با تحصیل وارد فعالیت های سیاسی و مذهبی شد و تلاش مداوم و پیگیرش سبب حساسیت ساواک به او شد، و به همین دلیل دستگیر و به زندان قزل قلعه منتقل شد.

در بازجویی ها، با کمال شهامت از عقاید خود و پیروی از امام خمینی (ره) دفاع کرد، به علت فعالیت های روشنگرانه آیت الله سعیدی، پیروی اش از نهضت امام خمینی (ره) و اعلامیه هایی که در ضدیت با آمریکایی شدن ایران می داد، رژیم ستم شاهی تاب تحمل او را از دست داد و او را تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار داد ولی او همچنان بر سر عقاید خود ایستاد و سرانجام در تاریخ چهارشنبه بیستم خرداد 1349 به عنوان اولین شهید مجتهد به کاروان شهدای اسلام پیوست. ک/3

7403 / 553

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا