گوناگون

مرقد امام میزبان 400 نفر مهمانان ویژه از 29 کشور خارجی

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام محمد مقدم دبیر ستاد خارجی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در کنفرانس بین المللی “امام خمینی (ره)منادی اعتدال و وحدت” که در تاریخ 13 خرداد در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) را در این سال بزرگ می دانیم، اظهار داشت: جوانه های امید، طراوت و نشاط بر دل و جان مردم ما نشسته است.
 
حجت الاسلام مقدم در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد خارجی و انگیزه برپایی این گردهمایی پرداخت.
 
عضو مجمع روحانیت مبارز تاکید کرد: امسال حدود 400 نفر از مهمانان ویژه از حدود 29 کشور جهت پاسداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خواهند آمد.
 
وی افزود: کشورهای اندونزی، بنگلادش، تایلند، ارمنستان، کویت، پاکستان، ژاپن، عمان، قزاقستان، آذربایجان، هند، سریلانکا، لبنان، افغانستان، عراق، نیجریه، سودان، سنگال ، آفریقای جنوبی، الجزایر، مراکش، ترکیه، کرواسی، لهستان، سوئد، ایتالیا، صربستان، اروگوئه و آمریکا جزء کشورهای دعوت شده در این مراسم هستند که در این مجموعه برخی از فرهیختگان و شخصیت های برجسته این کشورها حضور خواهند داشت.
 
حجت الاسلام مقدم اضافه کرد: میهمانان در سطوح مختلف دانشگاهی، علمی، فرهنگی،دینی برنامه های متنوعی را در چند روز گذشته خواهند داشت.
 
دبیر ستاد خارجی مراسم ارتحال امام انگیزه این گردهمایی را تحت عنوان” امام (ره)منادی اعتدال و وحدت” دانست و گفت: جوامع اسلام و جوامع دیگر امروز بیش از هر زمانی از رنج تندروی ها از یکسو و تفرقه از سوی دیگر رنج می برند و شما می دانید که افراطی گری به دنبالش تفرقه است و لازمه تفرقه برخورد و خشونت می باشد.
 
وی افزود: اگر در جوامع انسانی عقلانیت مستولی شود، ثمره عقلانیت چیزی جز تحمل و مدارا در عرصه های مختلف نیست و نظام هایی که برخوردار از تحمل باشند طبیعی است که وحدت و همگرایی میوه ای است که از تحمل خواهد چید.
 
حجت الاسلام مقدم تاکید کرد: این گردهمایی بر این امر استوار است که افکار و اندیشه های امام(ره) واکاوی شود و در این اندیشه بیش از هر چیز اعتدال و وحدت به چشم می خورد و تاکید بر روی بازخوانی تفکر امام (ره)نسبت به امر اعتدال و وحدت چه در عرصه علمی و چه بین المللی و اسلامی است که می تواند به عنوان رکن اصلی حافظ جوامع باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این گردهمایی تاکید دوباره بر ضرورت اعتدال و وحدت در همه عرصه ها باشد، زیرا این چیزها مواردی است که جامعه ما و جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمند است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا