گوناگون

مرکز فوق تخصصی قلب فرشچیان همدان تا شش ماه دیگر به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عصر شنبه از بیمارستان فوق تخصصی قلب فرشچیان همدان بازدید کرد.

ساخت این مرکز آموزشی درمانی از سال 1386 آغاز شده و پیش بینی خاتمه آن سال 93 بوده است.

نماینده بنیاد فرشچیان در حاشیه این بازدید و در نشستی که با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونین وی و استاندار همدان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد،گفت: این بیمارستان تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزکی داشته است و تا کنون 16 و 9 دهم میلیارد تومان برای آن هزینه شده که 50 درصد هزینه این بیمارستان بر عهده خانواده خیر فرشچیان بوده و در حال حاضر نیاز به تامین تجهیزات و اعتبار برای ادامه کار دارد.

محمد فرشچیان ادامه داد: این بیمارستان در 9 طبقه و در متراژ 25 هزار متر مربع ساخته شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این بیمارستان نیاز به اعتبار وجود دارد، افزود: چنانچه هشت میلیارد تومانی که امسال به این پروژه تخصیص یافته در اختیار قرار بگیرد و به زودی بدست ما برسد کار تکمیل آن شروع می شود و مابقی هزینه را نیز خانواده فرشچیان قبول کردند و می پردازند.

فرشچیان ابراز داشت: اگر هشت میلیاردی که به این پروژه اختصص یافته ظرف 15 روز آینده و تا آخر خرداد ماه تامین شود و پرداخت شود این پروژه زودت به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست بیان داشت: مرکز درمانی فوق تخصصی فرشچیان تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزکی داشته  و از مبلغ 16/9 میلیارد تومانی که برای آن هزینه شده شش میلیارد و 300 میلیون تومان آن از محل اعتبارات ماده 44 قانون و 400 میلیون تومان آن از اعتبارات استانی بوده است.

حبیب الله موسوی بهار افزود: سال گذشته از محل اعتبارتا ملی شش میلیارد تومان به این پروزه اختصاص یافت و امسال نیز هشت میلیارد تومان اختصاص یافته است.

30 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بیمارستان  قلب فرشچیان همدان لازم است

استاندار همدان نیز در این نشست ابراز داشت: شش میلیارد تومان سال گذشته به این طرح اختصاص یافت که به طور کامل جذب شد.

محمد ناصر نیک بخت بیان داشت: امسال نیز مبلغ هشت میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که خواهشمندیم زودتر جذب شود و برای تجهیز این بیمارستان نیز30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این نشست پس از شندین سخنان استاندار و نماینده خانواده فرشچیان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پروژه بیمارستان فرشچیان یک پروژه اقتصادی و سودده است و اتمام آن به نفع مردم و دانشگاه بوده و باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

سید حسن هاشمی با اشاره به اینکه نباید بهره برداری از این پروژه بیش از پنج ماه طول بکشد، افزود: بنده و همکارانم قول می دهیم که مبلغ هشت میلیارد تومان تخصیص یافته به این طرح به زودی به طور کامل پرداخت شود و تا زمانی که کارهای عمرانی این پروژه طول می کشد با نشستی که با مسئولان استان همدان خواهیم داشت در مورد تجهیزات آن نیز تصمیم گیری می شود.

نگران راه افتادن بیمارستان قلب فرشچیان همدان نباشید

وی خطاب به مسئولان استان همدان گفت: نگران راه افتادن این بیمارستان نباشید و با پرداخت مبلغ هشت میلیارد تومان کارهای ساختمانی آن آغاز می شود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم لیست تجهیزات مورد نیاز و برند آن را مشخص کرده و در اختیار بنده و همکارانم بگذارد تا در مورد تجهیزات نیز اقداماتی انجام شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سعی می کنیم که مبلغ مورد نیاز این بیمارستان را تهیه کنیم، اظهار داشت: نیازی نیست که این پروژه سال ها به طول بکشد و باید این مرکز آموزشی درمانی یک مدیریت واحد داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: امسال این بیمارستان به بهره برداری می رسد و بهره برداری از آن نباید بیش از پنج ماه طول بکشد و این پروژه یک پروژه اقتصادی است و می تواند از استان های همجوار و از کشور های همسایه نیز بیمار پذیرش کند.

وی با بیان اینکه نحوه پرداخت پول بر عهده استاندار و معاون توسعه بهداشت و درمان است، اظهار داشت: لیست از تجهیزات لازم تکمیل شود تا ساختمان آن آماده و تجهیزات مورد نیاز نیز تهیه شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان در مورد تصمیمات گرفته شده در مورد بیمارستان قلب فرشچیان به خبرنگاران گفت: در این مورد یک سری تعهدات را وزارت بهداشت و یک سری را بنیاد فرشچیان قبول کرد و مقرر شد که کارهای ساختمانی آن به زودی به اتمام برسد.

هاشمی ادامه داد: می شود پیش بینی کرد که بیمارستان قلب فرشچیان همدان در کمتر از شش ماه آینده به بهره برداری می رسد و  بنده و همکاران این مسئولیت را قبول کردیم که همزمان بااتمام پروژه آن را تجهیز کنیم و مورد استفاده هموطنان این بخش از کشور و و همسایگان کشور که تمایل دارند از دانش علمی ایران استفاده کنند قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: هنوز برآورد دقیقی از میزان عتبار مورد نیاز برای تجهیز این بیمارستان انجام نشده ولی هر رقمی که باشد و هر وسیله ای که نیاز باشد تهیه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا