گوناگون

مسابقه بین المللی قرآن در بنگلور هند برگزار می شود

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، “مهدي حسنخانی”، مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی با اعلام این خبر افزود: حسن زرنوشه و علی قاسم آبادی برای نخستین بار در چهارمین دوره از این مسابقات شرکت خواهند داشت و تاکنون علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، شرکت حافظان و قاریان کشورهای مصر و بنگلادش قطعی شده است.

وی گفت: مسابقه در بخش حفظ برگزار گردیده و به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی اعطاء خواهد شد.

این مسابقات به همت هیئت امنای مسجد جامع بنگلور و با همکاری خانه فرهنگ ایران، روز دوشنبه پنجم خرداد مقارن شب عید مبعث حضرت پیامبر اعظم(ص) برگزار می شود.

کتاب حدیث “سلسلة الذهب از ديدگاه اهل سنت” در هند منتشر شد

کتاب «حدیث سلسلة الذهب از دیدگاه اهل سنت» اثر حجت الاسلام محمد حسن طبسی به همت خانه فرهنگ کشورمان به زبان هندي در دهلی نو چاپ و منتشر شد.

در این کتاب به یکی از وقایع مهم تاریخی یعنی ورود شکوهمند حضرت امام رضا(ع) به خطه خراسان پرداخته شده است. امام رضا(ع) در بدو ورود در نیشابور  حدیثی را بیان فرمودند که به حدیث سلسلة الذهب معروف شد. این حدیث را راویان بسیاری روایت کرده اند. که در اثر حاضر، رابطه بین توحید و ولایت و استناد آن به روایات اهل سنت و همچنین صحت روایت و ثقه بودن راوی حدیث مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که حدیث مذکور صحیح و راوی آن اباصلت هروی نیز ثقه و مورد اطمینان است.

جمعیت مسلمان هند که حدود 200میلیون نفر می باشد و اکثر قشر جوان آن به زبان هندی آشنایی دارند لذا به سفارش آستان قدس رضوی و اهتمام خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو کتاب فوق به زبان هندی توسط سیدعباس اصغر شبریز ترجمه شده و در شمارگان 1000 نسخه به چاپ رسید تا در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا