گوناگون

مساجد خاکریزی برای مقابله با دشمنان است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نوروزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص اهمیت تکریم مساجد گفت: مساجد همواره به عنوان خاکریزی برای مقابله با دشمنان مورد استفاده قرار گرفته و مسلمانان با وحدتی که در مسجد از خود نشان می‌دهند پشت دشمنان را می‌لرزانند.

وی ادامه داد: امام راحل مسجد را به عنوان سنگر مطرح کرده‌اند که این مسئله بسیار مهم است از این رو تکریم مساجد اهمیت فراوانی در جامعه اسلامی می‌دارد.

امام جمعه اسلامشهر در ادامه با اشاره به  اهمیت مساجد در شهرها اظهار داشت: مساجد در شهرها هم مانند روستاها و دیگر نقاط بسیار مهم هستند زیرا در یک شهر با وجود تمام نمادهای مدرنیسم وجود یک مسجد می‌تواند فضای معنوی را به مردم تزریق کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نوروزی عبادت خدا را یکی از ابعاد وجود مساجد دانست و افزود: به غیر از عبادت خدا در یک مسجد مردم در خصوص بسیاری از مسائل مختلف همفکری می‌کنند و در واقع مشکلات خود را حل می‌کنند.

وی ارج نهادن به مسجد را ارج نهادن به خداوند و دستورات الهی دانست و تاکید کرد: اگر به مسجد ارزش و احترام شود با توجه به اینکه مسجد به نوعی خداوند هم تلقی می‌شود به خداوند و دستورات الهی مانند فریضه نماز ارج نهاده شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نوروزی خاطرنشان کرد: کارکردهای مساجد از مقداری که در حال حاضر به آن پرداخته می‌شود بسیار بیشتر است بنابراین باید با یک همفکری مناسب در  کارکردهای مساجد بازنگری شود که در نهایت شاهد بازدهی بیشتری باشیم.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا