گوناگون

مشکلات رانندگان تاکسی قروه،ضرورت در افزایش قیمت ها و سرویس دهی مناسب

81179480 5722466

به گزارش ایرنا، این افراد می گویند علاوه بر مخارج معیشتی، افزایش قیمت بنزین و گاز، قطعات خودرو، استهلاک و هزینه تعمیرات و خدمات، بر رانندگان تاکسی تحمیل شده است و این اقدام فشاری به این قشر تلاشگر وارد می کند و لازم است قیمت ها افزایش یابد.

رانندگان تاکسی باید به دلیل عدم افزایش کرایه ها، با همان قیمت سابق، زندگی را سر کنند، اما ادامه چنین شرایطی و عدم تعیین تکلیف از سوی اتحادیه تاکسیرانی و سازمان حمل و نقل، باعث برخی تنش ها و سوء استفاده برخی رانندگان نیز شده است.

اگر تاکسی‎ها در شهر تردد نکنند مردم مجبور می‎شوند با ماشین شخصی کارهایشان را انجام دهند که در این صورت علاوه بر تبعات جبران‎ناپذیر آلودگی‎های صوتی و زیست‎محیطی، آینده فرزندان این مرز و بوم نیز زیر سوال می‎رود.

تعدادی زیادی از رانندگان تاکسی های درون شهری قروه چند روز پیش از پذیرش و سوار کردن مسافران امتناع کردند و دست از کار کشیدند و مسافران را در خیابان های این شهر سرگردان کردند.

رانندگان تاکسی قروه در اعتراض به ثابت ماندن نرخ کرایه تاکسی، در خیابان شریعتی تجمع کردند و از حمل مسافران خودداری و دست به اعتراض زدند که با پیگیری مسوولین شهری و تاکسیرانی این اعتراض به پایان رسید.

فرماندار قروه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری بر اساس ضوابط و قوانین جاری به عنوان برنامه حمایتی برای تاکسیرانان در نظر گرفته شده است.

محمد رسول شیخی زاده افزود: نرخ کرایه تاکسی در شهرستان قروه میان 15 تا 25 درصد افزایش خواهد یافت و افزایش نرخ کرایه حمل و نقل سالیانه یکبار اتفاق می افتد.

به گفته وی سال گذشته در خرداد نرخ کرایه حمل و نقل افزایش یافت امسال هم در همین زمان افزایش خواهد یافت و افزایش نرخ کرایه حمل و نقل طبق قانون، سالی دوبار ممنوع است.

فرماندار قروه عدم ساماندهی مناسب تاکسی ها در مسیرهای مختلف شهر را از عمده ترین مشکلات حمل و نقل درون شهری دانست و افزود: طبق مصوبات ارائه شده باید تاکسی ها در سطح شهر ساماندهی شوند تا در تمام نقاط شهر تاکسی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی از رانندگان خواست خواسته های خود را در چارچوب قانون مطرح و پیگیری کنند و نه از طریق غیر قانونی اقدام کنند.

شهردار قروه هم در این زمینه گفت: اعضای شورای شهر افزایش نرخ کرایه را با توجه به مسیر و کیلومتر تصویب کرده اند و به کمیته تطبیق در فرمانداری ارسال کرده اند.

رضا حسن بیگی از ساماندهی تاکسی ها به صورت چرخشی و نوبتی در تمام نقاط شهر در سال جدید خبر داد و افزود: این امر باعث جلوگیری از صف های طولانی در برخی مسیرها می شود.

به گفته وی رانندگان تاکسی می توانند تعاونی مسکن تشکیل دهند و تعاونی آنها نسبت به تفکیک زمین و واگذاری آن به شهرداری مراجعه کند این امر جزء برنامه های حمایتی شهرداری برای رانندگان حمل و نقل است.

حسن بیگی در پایان از رانندگان حمل و نقل شهری خواست پیشنهادهای سازنده ارائه کنند تا هم به نفع رانندگان و هم به نفع و رضایتمندی مردم باشد.

میهمی مسوول تعاونی تاکسیداران قروه نیز در این مورد گفت: سال گذشته بیمه شخص ثالث 10 میلیون ریال بود اما امسال افزایش یافته است و از طرفی هزینه قطعات خودرو نیز بالا رفته است.

به گفته وی تاکنون هیچ تسهیلاتی غیر از تخفیف 50 درصدی بیمه شامل رانندگان حمل و نقل نشده است.

میهمی گفت: پیشنهاد رانندگان تاکسی این است کرایه 300 تومان به 400 تومان و کرایه 200 تومان به 300 تومان افزایش یابد.

وی افزود: دفترچه صلاحیت رانندگان هر دو سال یکبار با بیش از یک میلیون ریال هزینه تمدید می شود و دارایی نیز هر سال بیش از دو میلیون ریال مالیات می گیرد.

میهمی در پایان افزود: عوارض بر معاملات تاکسیرانی در برخی از شهرها یک درصد است اما این رقم در قروه بیش از سه درصد است.

علی رستمی یکی از رانندگان تاکسی با پنج سال سابقه رانندگی در قروه گفت: عمده مشکلات ما عدم افزایش کرایه تاکسی در این شهر است در حالی که در همه شهرستان ها کرایه حمل و نقل درون شهری افزایش یافته است.

وی افزود: درآمد پایین، فرهنگ سازی ضعیف تعامل مردم با رانندگان و برعکس، تشکیل کلاس های صوری نهادهای مربوطه، برخورد ناشایسته ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به رانندگان تاکسی و کرایه پایین از عمده ترین مشکلات حمل و نقل درون شهری است.

رستمی افزود: خودروهای بی تعهد و شخصی به دلخواه مسافر سوار می کنند و مسوولان مربوطه نسبت به این امر بی توجه هستند.

رستمی گفت: معضل دیگر تاکسیرانان، ایستگاه های تاکسی در تقاطع ها است که موقع پیاده کردن مسافران در این مسیرها به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

امید است با افزایش منطقی قیمت ها، رانندگان تاکسی از یک طرف به وظیفه خود که همان سرویس دهی به شهروندان است اقدام کنند و مسوولان نیز زمینه بهره مندی این افراد از خدماتی عمومی را فراهم کنند.

شهرستان قروه در شرق استان کردستان قرار گرفته و از شرق به استان همدان و از جنوب به استان کرمانشاه محدود است.

جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، برابر با ۱۳۶،۹۶۱ نفر بوده است.ک/4

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا