گوناگون

مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی در 582 روستای استان سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به مشکل جدی روستاهای استان در بخش آب شرب و آب کشاورزی گفت: همه‌ی 582 روستای دارای سکنه استان سمنان در بخش آب شرب و کشاورزی با مشکل کمبود آب و افت کیفی شدید آب شرب مواجه هستند.

مهندس «کمال طاهریان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، با اشاره به اینکه 99 درصد روستاهای استان از امکانات و زیرساخت‌های لازم در بخش آب شرب بهره‌مند هستند، افزود: 96 درصد روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند هستند که در مقایسه با کل کشور 8 درصد آمار کشوری بیشتر است.

وی با بیان اینکه همه‌ی روستاهای استان با کمبود آب شرب مواجه هستند، ادامه داد: افت شدید آب شرب و فرسودگی شبکه‌ی آبرسانی روستایی دو مشکل اساسی در بخش زیرساخت‌های آب شرب در روستاهای استان سمنان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به وجود مشکل اشتغال در روستاهای استان گفت: در بخش اشتغال روستایی نیز نبود زمینه‌ی مناسب برای ایجاد اشتغال روستایی، نبود تسهیلات و پشتیبانی مناسب برای کسب و کار روستایی و… به مهاجرت جوانان روستایی به شهرها منجر شده است.

طاهریان نبود زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، عدم وجود اماکن تفریحی، فرهنگی و امکانات رفاهی را نیز از مشکلات روستاها در بخش گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: دیگر مشکلات روستاهای استان به بخش‌های راه، حمل و نقل، گاز روستایی، بهداشت و درمان، آموزش و… برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، 139 هزار و 201 نفر از جمعیت 631 هزار و 958 نفری استان سمنان را روستائیان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا