گوناگون

معاون میراث فرهنگی: ساخت موزه منطقه ای آذربایجان گامی بزرگ در موزه داری کشور است

81229177 5809042

ˈاسدالله درویش امیریˈ ، دوشنبه در بازدید از روند ساخت موزه منطقه ای آذربایجان افزود: تبریز به عنوان مرکز موزه منطقه ای چهار استان شمالغرب کشور شهری قدرتمند در امر موزه داری به شمار می رود.

وی آذربایجان شرقی را با توجه به داشتن موزه های غنی و قابل توجه پایلوت خوبی برای منطقه دانست و اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی ساخت موزه منطقه ای آذربایجان شرقی قابل توجه بوده و در میان موزه های منطقه ای کشور پیشرو محسوب می شود.

درویش امیری ساخت موزه منطقه ای شمالغرب را ظرفیت خوبی برای آذربایجان شرقی دانست و اظهار امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبارات روند بهره برداری از فازهای مختلف این طرح تسریع یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت قابل قبول ساخت موزه منطقه ای خواستار توجه ویژه کشوری در تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح شد.

ˈفرزین حق پرست ˈ با اشاره به ساخت انبار امن موزه منطقه ای، گفت: مخزن امن موزه منطقه ای آذربایجان شرقی از یکهزار و 200 متر مربع زیربنا و 300 متر مربع قسمت اداری طبقه اول تشکیل شده که کار ساخت آن به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این ساختمان علاوه بر خزانه و بخش اداری از دو آزمایشگاه مرمت شیشه و کاغذ وهمچنین انبار سکه، پارچه، سفال و کارگاه مرمت گری و دستگاه هواساز تشکیل شده است.

حق پرست فاز بعدی موزه منطقه ای را شامل اجرای اسکلت ساختمان اصلی در فضایی به وسعت 9 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: طرح موزه منطقه ای آذربایجان با مبلغ 62 میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است.

7223/ 587/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا