گوناگون

معاون وزیر جهاد کشاورزی: توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در اولویت است

81202276 5762780

به گزارش ایرنا، ˈمحمدعلی جوادیˈ روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: بدین منظور اقدام عمده و اساسی جذب سرمایه ها در بخش کشاورزی است که از طریق فاینانس و جلب سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین تقویت صندوق های این بخش اعمال می شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی مقاومتی افزود: امروز شاه بیت اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال و تولید در بخش کشاورزی گفت: تلاش می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه، تحولی اساسی در این بخش ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: اجرای طرح 550 هکتاری توسعه آب و خاک خوزستان با اعتبار 1،5 میلیارد دلار در سه سال، ماموریتی است که امروز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و در اجرای آن 10درصد تولیدات داخلی بخش کشاورزی را افزایش می دهد.

وی افزود: در راستای ارتقا بهره وری در تولید و نهاده ها مشابه، این طرح در شالیزارهای شمال کشور هم اجرا می شود و امیدواریم برای بخش کشاورزی خراسان رضوی هم از سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منظور توسعه و ارتقای بهره وری استفاده کنیم.

وی با اشاره به توانمندی های خراسان رضوی در بخش کشاورزی گفت: این استان به عنوان یکی از استان های قوی و پایلوت در موضوعات مختلف کشاورزی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سرمایه اصلی وزارت جهاد کشاورزی ، نیروی انسانی آن است که اگر به این سرمایه پرداخته شود و انبساط و آرامش خاطر، نشاط و شور کاری لازم را ایجاد کنیم به طور قطع در تحول بخش کشاورزی نقش محوری دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به ارایه لایحه بودجه سال 93 به مجلس گفت: در هشت سال گذشته حتی یکبار هم دولت موفق به ارایه لایحه بودجه به موقع نشد اما دولت یازدهم با ارایه به موقع عملا دوباره کار را به قانون برگرداند.

وی ادامه داد : برگشت به قانون و اعتماد به قانون و اعتماد به نظام مشکلات را حل می کند و دولت تلاش کرده در این یک سال با محوریت قانون عمل کند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید سال گذشته کشور را با 60 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفت، افزود : در حالی که حجم گسترده ای از پروژه ها هم نیمه تمام بود و بدهی های زیادی هم به پیمانکاران وجود داشت.

وی اظهار کرد: با همه اینها، دولت با راستگویی ، صداقت و شجاعت کار را به جلو می برد و امیدواریم در پایان دوره چهار ساله وضعیت اقتصادی، فرهنگی کشور تحولی اساسی یافته و تولید ارتقا یابد و آرامش به قلوب مردم باز گردد.

در این آیین از ˈسیدمحمد طباطباییˈ رییس سابق جهاد کشاورزی خراسان رضوی قدردانی و ˈمجتبی مزروعیˈ به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

2713/659/330

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا