گوناگون

معتمدنژاد همیشه با دو بال «حقوق و علوم سیاسی» و «روزنامه نگاری» حرکت می کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم یادبود پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران عصر امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت با حضور مهدی محسنیان راد در سرای اهل قلم واقع در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

محسنیان راد در این برنامه گفت: فرزانه، اصطلاح قشنگی است که دکتر خانیکی به پروفسور معتمدنژاد داد و پروفسور بسیار فرزانه و فروتن بود و حیف که زود از میان ما رفت. او پرنده ای بود که که با دو بال حرکت می کرد؛ یکی دکتری حقوق و علوم سیاسی بود و دیگری روزنامه نگاری و تقریبا در تمام زندگی این دو بال به کمکش آمد. 

وی افزود: باعث تعجب است که شما دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران باشید ولی بروید و هیئت علمی یک دانشگاه خصوصی کوچک بشوید. این کاری بود که مرحوم معتمدنژاد انجام داد و همیشه باعث تعجب من بود. در سال 50 بود که گروه تحقیق دانشکده تبدیل به مرکز تحقیقات شد و از آن پس بود که یک رابطه 46 ساله بین من و ایشان آغاز شد.

این استاد ارتباطات گفت: در سال 1350 اولین کتاب دکتر با حجم 566 صفحه منتشر شد و می دانستم که آن کتاب هفتمین کتاب در حوزه روزنامه نگاری است که در ایران نوشته می شد. اولین کتاب در این زمینه در سال 1324 به چاپ رسید. 

محسنیان راد گفت: دکتر معتمدنژاد روحیه خاصی داشت که کمتر در کسی دیده بودم. من 334 صفحه پلی کپی در منزل دارم که روش تحقیق در مطبوعات است. دکتر هر سال این پلی کپی ها را تکثیر می کرد و به دانشجوهایش می داد. از روی همین پلی کپی ها هم تدریس می کرد. وقتی روی پلی کپی ها و مطالبشان مسلط می شد، آن وقت به سمت نوشتن کتاب می رفت. در نتیجه این 334 صفحه، تبدیل به یک کتاب 490 صفحه ای شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا