گوناگون

مقدمات ساخت مجتمع فولاد در شهرک صنعتی سقاوه بویراحمد فراهم است

81238961 5825655

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد دنیانور روز سه شنبه در نشست هماهنگی راه اندازی مجتمع فولاد دنای آسیا در شهرستان بویراحمد افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 300 هکتار و در سه فاز شامل کنستانتره و گندله، آهن اسفنجی و فولادسازی و نورد احداث می شود.

وی بیان کرد: برای ساخت این مجتمع به 120 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ریالی نیاز است که بخشی از آن از محل اعتبارات حوزه صنعت و معدن صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

دنیانور کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای هر سه فاز این مجتمع را 350 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ریالی دانست و اظهار کرد: پیش بینی می شود در فاز نخست این مجتمع برای یک هزار و 50 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شود و میزان اشتغالزایی هر سه فاز آن نیز بیش از چهار هزار نفر باشد.

وی عنوان کرد: ظرفیت تولید سالانه مجتمع فولاد دنای آسیا پس از بهره برداری هر سه فاز آن یک میلیون و 300 هزار تن کنستانتره است که منجر به تولید یک میلیون تن گندله خواهد شد.

دنیانور میزان تولید فولاد و نورد این مجتمع را نیز به ترتیب یک میلیون تن اعلام کرد و ابراز داشت: اجرای فاز نخست این مجتمع بین 36 تا 40 ماه طول می کشد.

وی افزود: عملیات مطالعاتی این مجتمع پس از تعیین قطعی زمین با حضور مشاوران و کارشناسان مجرب در شهرک صنعتی سقاوه مارگون بویراحمد آغاز می شود.

دنیانور دلیل انتخاب این شهرک صنعتی برای احداث مجتمع فولاد دنای آسیا را نزدیک بودن به معادن سنگ آهن استان های یزد و کرمان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز عنوان کرد.

وی گفت: فاز نخست این مجتمع به 35 تا 40 مگاوات برق و 30 لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد.

دنیانور بیان کرد: مجتمع فولاد دنای آسیا به دلیل داشتن توجیه فنی و اقتصادی می تواند سنگ بنای توسعه و شکوفایی اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد باشد و موجب ایجاد تعداد چشمگیری اشتغال پایدار شود.

وی از دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شامل اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و شرکت های آب، برق و گاز خواست هر چه سریعتر به استعلام های مورد نیاز برای ساخت این مجتمع پاسخ دهند تا عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز شود.

دنیانور اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مسوولان دولت یازدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش میزان تولید فولاد کشور از طریق ساخت مجتمع های جدید در استان های مختلف است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: با ساخت مجتمع فولاد دنای آسیا در این استان صنعت مهمی ایجاد می شود و تمام متولیان امر نباید در زمینه اجرای این طرح مهم صنعتی و اشتغالزا از هیچ تلاشی دریغ کنند.

سید موسی خادمی افزود: این مجتمع نوعی سرمایه گذاری قابل توجه در کهگیلویه و بویراحمد بوده و آثار مثبت اقتصادی غیر قابل انکاری دارد.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد آماده هرگونه همکاری و مشارکت با مجریان این طرح اقتصادی و صنعتی است.

671/7535

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا