گوناگون

ملتی که تاریخ خود را نداند نمی‌تواند آینده را بسازد

استاندار کردستان اطلاع از تاریخ را بسیار با اهمیت دانست و عنوان کرد ملتی که تاریخ خود را نداند نمی‌تواند آینده را بسازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس که صبح امروز در استانداری کردستان با حضور استاندار برگزار شد اظهارکرد: آنچه ما امروز داریم نتیجه تلاش و همت نسل‌های قبل است که با مجاهدت و رزمندگی برای ما ساخته‌اند و آنچه آیندگان دارند چیزی است که ما برای آنها می‌سازیم.

وی افزود: جنگ فی‌النفسه چیز بدی است و خسارات فراوان مادی و معنوی برای کشور مهاجم و کشوری که مورد حمله قرار گرفته، دارد.

استاندار کردستان ادامه‌داد: گرچه یادآوری اتفاقات جنگ خوشایند نیست اما در ایران اسلامی هر ساله این روز را پرشورتر از سال‌های گذشته جشن می‌گیریم چرا که زندگی انسان مقطعی نیست و انسان در طول تاریخ زندگی می‌کند و کسی که تاریخ خود را نداند، نمی‌تواند آینده را بسازد.

وی عنوان‌کرد: در طول تاریخ بشر همواره اتفاقاتی وجود داشته است که سرنوشت یک ملت را تغییر داده و انقلاب اسلامی ایران از جمله این اتفاقات است که در دفاع‌مقدس و با مقابله مردم ایران با هجوم وحشیانه رژیم بعث، سرنوشت یک ملت را تغییر داد.

زاهدی تصریح‌کرد: دشمن ایران در این جنگ هر سلاحی را که در توان داشت علیه ملت ایران بکار برد و هر اقدامی را که از نظر افکار عمومی دنیا پسندیده نیست بر ملت ایران روا داشتند اما آنچه مهم است این است که ملت ایران در این جنگ، عزت و شرف خود را به تمام دنیا نشان داد و از انقلاب و آرمان‌های اسلامی به هر قیمتی دفاع کرد.

استاندار کردستان اعلام‌کرد: ملت ایران برای همیشه مسیر این کشور را تغییر دادند و با برانداختن نظام شاهنشاهی، جمهوری اسلامی را جایگزین کردند که خوشبختانه جمهوریت و اسلامیت آن در ایران مستقر است.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله باید از طریق مستند کردن مسائل و اجرای برنامه‌های مختلف، اهمیت دفاع‌مقدس را برای نسل آینده نمایان کنیم.

وی یادآور شد: مسئولان اجرای برنامه‌های دفاع‌مقدس از ابزار هنر در مستندسازی و ارائه ارزش‌ها بیشتر استفاده کنند چرا که در نفس هنر نوآوری وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد: در ارتباط با موضوع دفاع‌مقدس تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا