گوناگون

مهمترین درس عاشورا امر به معروف و نهی از منکر/ مهدوی کنی مدافع اسلام و انقلاب بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان پاسداشت حرمت های ماه محرم و صفر و زنده کردن بزرگترین و مهمترین درس عاشورا یعنی امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و گفت: آغاز ماه محرم می تواند، شروعی خوبی برای بهتر برگزار شدن مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توسط ملت ودولت باشد.

وی با یادآوری این مطلب که حرمت گذاری برای محرم و صفر از نشانه های بارز تقوا در میان شیعیان است افزود: امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری از بدی ها و توجه به حق و صبر است همانطور که ما در واقعه عاشورا این مطلب را به وضوح مشاهده می کنیم.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنانش یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را گرامیداشت و خاطر نشان کرد: وی مدافع اسلام و انقلاب بود و در همه عمر خود در خط ولایت حرکت کرد.

شاهچراغی تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی همان حرمتی که برای امام راحل (ره) قائل بود برای رهبری نیز قائل بود و همواره در خط ولایت و رهبری حرکت کرد.

وی همچنین یاد رشادت های دلیر مردان عرصه هشت سال دفاع مقدس و شهیدانی چون حسین فهمیده را گرامی داشت و تصریح کرد: زیباترین بسیج، بسیج دانش آموزی است و زیربنای حرکت های بسیجی در بسیج دانش آموزی شکل می گیرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا