گوناگون

مودیان اظهارنامه های مالیاتی خود را به موقع تحویل دهند

81228671 5808200

به گزارش خبرنگار ایرنا،سهراب امدادی فر روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد از 21 تا 25 تیر تا ساعت 18 عصر آماده پاسخگویی و ارایه خدمات به مودیان مالیاتی است.

وی بیان کرد: این اداره کل 26 تا 27 تیر تا ساعت 16 عصر و از 29 تا 31 تیر تا ساعت 20 شب نیز آماده خدمات رسانی به مودیان مالیاتی خواهد بود.

امدادی فر با اشاره به اینکه مالیات در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم دریافت و صرف اجرای پروژه های عمرانی و هزینه های جاری می شود، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری وصول تمام منابع مالیاتی افزایش داشته به نحوی که دریافت مالیات های مستقیم در این استان 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در زمینه وصول مالیات بر ارزش افزوده 85 درصد میزانی که دولت در بودجه سال جاری پیش بینی کرده بود وصول شده است.

امدادی فر ابراز داشت:47درصد از کل مالیات های مستقیم وصول شده در استان مربوط به اشخاص حقوقی شامل بنگاه های اقتصادی و شرکت ها بوده، 39 درصد حقوق دولتی و غیردولتی، 10 درصد مشاغل و مابقی نیز سایر بخش ها است.

وی گفت: مالیات های وصول شده در بخش های مختلف به حساب خزانه کشور واریز و اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد دخل و تصرفی در آنها ندارد.

وی بیان کرد:از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده مربوط به سال 87 تا پایان سه ماهه اول سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد 600 میلیون ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان برای هزینه در پروژه های عمرانی اختصاص یافت.

امدادی فر به اجرای طرح جامع مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت:این طرح از سوی متخصصان و کارشناسان اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفته و مراحل پایانی خود را طی می کند و در برخی استان های بزرگ کشور نیز اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: استفاده کنندگان اصلی مزایای این طرح مردم هستند و سلیقه های شخصی در اجرای آن جایگاهی ندارند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: براساس بخشنامه خود اظهاری مالیاتی صاحبان مشاغل بندهای الف.ج و ماده 95 قانون مالیات های مستقیم از افرادی که 10 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند مالیات به نرخ چهاردرصد دریافت می شود.

وی ابراز داشت: از افراد شاغل با درآمد 10 تا 30 میلیون ریال مالیات 9 درصد و از افراد با حقوق 30 میلیون ریال بالاتر نیز مالیات 14 درصد دریافت خواهد شد.

امدادی فر افزود: مالیات با نرخ چهار درصد شامل بیش از 80 درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد می شود.

وی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست با پرداخت به موقع مالیات زمینه را برای مشارکت در اجرای طرح های عمرانی و آبادانی استان فراهم کنند.

671/7533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا