گوناگون

ناتو، تروریست‌های القاعده را آموزش می‌دهد

تحلیلگر مسائل راهبردی جهان عرب، از آموزش عناصر تروریستی القاعده در سه پادگان در جنوب لیبی و تحت نظارت ناتو پرده برداشت.

به گزارش العالم، “مبارزه با تروریسم” به اصطلاحی بی‌پایه و اساس تبدیل شده که غربی‌ها آن را برای رسیدن به منافع خود به کار می‌گیرند و از این اصطلاح تنها به نفع توطئه‌ها، اهداف و منافع خاص خود استفاده می‌کنند.

“حسن حماده” تحلیلگر مسائل راهبردی در این خصوص به پایگاه خبری شبکه تلویزیونی المنار لبنان گفت: دولت‌های اروپایی نه با القاعده تعامل دارند بلکه جوامع اروپایی به پایگاهی برای گروههای تروریستی در جهان تبدیل شده‌اند.

 گروه تروریستی القاعده امروز، به شکل کاملا آشکار – و نه پنهان و مخفی- به نیروهای ذخیره دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تبدیل شده است که برای از بین بردن و ویرانی جوامع بشری استفاده می‌شوند.

این در حالی است که گزارش‌های صادره از دستگاه‌های جاسوسی آمریکا حاکی از آن است که لیبی امروز به پایتخت تروریسم بین‌المللی تبدیل شده است و بلکه این گزارش با اظهارات رئیس سابق ستاد مشترک ارتش فرانسه همزمان شده است که در برابر روزنامه نگاران در تاریخ ششم ژانویه 2014 گفت: منطقه جنوب لیبی امروز به نقطه اتکای تروریسم بین المللی تبدیل شده است.

به نوشته المنار، این اظهارات رئیس سابق ستاد مشترک ارتش فرانسه با گزارش‌های صادره از سوی دستگاه جاسوسی فرانسه نیز هماهنگی دارد و در این گزارش‌ها از وجود سه پادگان آموزشی وابسته به القاعده در جنوب لیبی پرده برداشته شد که دوتا از این پادگان‌ها در نزدیکی مرزهای الجزایر و دیگری در نزدیکی مرز نیجریه واقع شده است.

در این سه پادگان وابسته به القاعده، متخصصانی مختلف در زمینه جنگجویی و اقدامات تروریستی از جمله بمبگذاری خودروها آموزش می‌بینند و به طور کلی در این پادگانها ماهیانه 900 تروریست آموزش دیده و آماده اقدامات تروریستی می‌شود و این تعداد برابر آن است که هر پادگان در پایان هر ماه 300 تروریست آموزش می‌دهد و نیازهای گروههای تروریستی مانند “بوکوحرام” در نیجریه و “القاعده” را پاسخ می‌دهد.

خطرناکتر از همه اینکه این سه پادگان نام برده از طریق خاک ترکیه طی دو ماه گذشته دسامبر و ژانویه حدود 5000 تن از تروریستهای آموزش دیده و برجسته خود از القاعده را به سوریه اعزام کرده اند.

“حسن حماده” در ادامه از نهایت نفاق و دورویی مسئولان آمریکایی و اروپایی سخن می‌گوید آن هنگام که درباره مبارزه با تروریسم حرفی به میان می‌آورند و در ادامه بر این موضوع تاکید می‌کند که همه این آموزش‌ها و فعالیتهای تروریستها که در فوق به آن اشاره شده همه تحت نظارت و دیدگان بخش هوایی ناتو صورت می‌گیرد که حتی با توجه به اینکه در یک منطقه صحرایی کاملا آشکار قرار گرفته‌اند، مانع از نابودی این پادگان‌ها می‌شود.

 از طرف دیگر آسمان این منطقه کاملا تحت سیطره نیروهای هوایی فرانسه و انگلیس قرار دارد و این جدای از وجود ماهواره های آمریکایی (در این منطقه) است که هرگونه حرکت هواپیماهای بدون سرنشین را کنترل می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا