گوناگون

نظر فرکي درباره دوره هاي آموزشي فدراسيون

حسين فرکي در ارزيابي از عملکرد کميته آموزش فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: کلاس‌ها و سمينارهايي که کميته آموزش فدراسيون در هر سطح و رده‌اي براي ارتقا دانش مربيان و به روز کردن اطلاعات آن‌ها برگزار مي‌کند، قطعا تاثيرگذار است و کمک بزرگي براي رشد فوتبال به سمت علمي شدن فوتبال است.

به نقل از ايسنا، وي در پاسخ به اين سوال که آيا تعداد کلاس‌ها و همايش‌هاي آموزشي که توسط کميته آموزش براي مربيان گذاشته مي‌شود، کافي است يا خير، گفت: به طور قطع تعداد کلاس‌هاي آموزش جوابگوي نياز مربيان نيست و کميته بايد در زمان‌هاي مختلف از سال برگزار کننده چنين سمينارهايي باشد، نه اينکه تعداد اين همايش‌ها را در طول فصل فقط به يک يا دو سمينار اختصاص دهد.

فرکي با بيان اينکه من يکي ديگر از انتقادات وارده به کلاس‌هاي آموزشي کميته آموزش فدراسيون فوتبال را محدوديت زماني و نامناسب بودن زمان برگزاري اين کلاسها مي‌دانم، افزود: اگر کميته آموزش واقعا به دنبال آن است که اطلاعات علمي مربيان را به روز کند بايد با گنجاندن زمان برگزاري سمينارها و همايش‌ها در تقويم سالانه فدراسيون، زمان برگزاري اين گونه کلاس‌هاي آموزشي را به زمان‌هايي موکول کند که مربيان درگير رقابت‌هاي ليگ نباشند و شرايط حضور براي تمام مربيان فراهم شود. از سوي ديگر تنها با برپايي يک يا دو روز کلاس آموزشي، هيچ مربي نمي‌تواند از نظر علمي خود را توانمند کند و از دانش فوتبال دنيا عقب نماند.

سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان همچنين تاکيد کرد: کميته آموزش بايد تلاش کند از وجود مدرسين صاحب‌نام و شناخته شده در اين کلاس‌ها بهره ببرد تا مربيان با اشتياق بيشتري شرکت کنند. مطمئنا حضور اساتيد باتجربه‌تر و علمي‌تر در اين کلاس‌ها، سبب مي‌شود تا مربيان در تمام زمينه‌ها فوتبال را با نگاه علمي پيش ببرند.

فرکي در پايان در پاسخ به اين سوال که تفکر علمي و حضور افراد متخصص و کارآمد در تيم فولاد خوزستان چقدر در موفقيت اين تيم در رقابت‌هاي ليگ برتر فصل سيزدهم تاثيرگذار بود، تصريح کرد: من همواره در کار مربي‌گري سعي مي‌کنم با آميختن علم و تجربه و قرار دادن اين دو واژه در کنار هم، تيم خود را رهبري کنم. حتي کادري که در زمينه‌هاي بدنسازي، دروازه‌باني، روانشناسي و… براي تيم فولاد در نظر گرفتيم، همه از افراد متخصص داراي مدرک مربي‌گري و باتجربه در فوتبال هستند. لذا با همين تفکر علمي امسال توانستيم با کمترين آمار مصدوميت و آسيب ديدگي از نظر پارگي رباط و مينيسک به جام قهرماني دست پيدا کنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا