گوناگون

نقش تاثیرگذار دستگاه های نظارتی و اجرایی در گرایش مردم به خرید کالاهای داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهایی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز که بعد از ظهر چهارشنبه در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مصرف کالای داخلی علاوه بر اشغالزایی موجب رونق اقتصادی شده و چرخ تولید را به حرکت درمی آورد.

وی فرهنگسازی را زمینه ساز تحقق این هدف برشمرد و گفت: براین اساس با اجرای طرحهایی که موجب فرهنگ سازی می شود، می توان مردم را به مصرف کالای داخلی تشویق کرد.

طهایی ادامه داد: از طرفی تولید کالای باکیفیت اعتماد مردم را جلب می کند و سبب گرایش به انتخاب و خرید کالاهای تولید داخل می شود بنابراین باید در این بخش بیشتر سرمایه گذاری شود.

استاندار البرز تاکید کرد: دستگاههای نظارتی باید کیفیت کالاها را ارتقاء دهند تامردم به خرید کالاهای داخلی تشویق شوند و دستگاههای اجرایی نیز در موضوع تبلیغات باید رصد لازم را داشته باشند تا تبلیغاتی خلاف واقع برای اعتمادسازی هرچه بیشتر مردم صورت نگیرد.

طهایی با اشاره به موقعیت اقتصادی البرز در برخورداری از گمرک و فرودگاه اظهار داشت: این زیرساخت ها در حوزه ترخیص و حمل و نقل کالا، البرز را به عنوان پشتیبان در بارگیری بسیاری از کالاهای مصرفی و … قرار داده است و همین امر برنامه ریزی دپوی کالاهای پایتخت را نیز در این استان ضروری می سازد.

وی وجود سه هزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی در این استان را ظرفیتی قابل توجه دانست که باید از آن نهایت بهره برداری را به عمل آورد.

مراقب باشیم تبلیغات به رقابت ناسالم منجر نشود

در این نشست معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استانداری البرز حجت الله ملاصالحی به نقش موثر مردم در پیشبرد اهداف نظام و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت مردم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد.

وی افزود: امروز مردم دیگر نگرانی به لحاظ ذهنی برای گران شدن کالاها ندارند و جو حاکم بسیار آرام است. این موفقیت برای دولت است که تورم در کشور کاهش یافته و این کاهش موجب ارتقای ارزش پول ملی کشور شده است.

معاون استاندار البرز در ادامه با اشاره به نقش تبلیغات در اقتصاد گفت: در دنیای رقابت امروزی دنیای اقتصادی با تبلیغات همراه است اما باید مراقب بود تبلیغات به رقابت ناسالم نینجامد.

وی در پایان تشکیل کمیته فرهنگی تبلیغات با حضور اساتید معتبر و سازمانهای فکری را راهکاری مناسب برای رفع معضلات عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا