گوناگون

نمایشگاه تجهیزات ایمنی و مقابله با بلایای طبیعی در زاهدان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه که ظهر شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل بحران استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیرعامل هلال احمر استان  و جمعی از مسئولان افتتاح شد بخشی از توان و تجهیزات گروه های امدادی و نجات برای بازدید عموم مردم در معرض نمایش قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه که با همکاری مدیریت بحران استانداری در اداره کل راه و شهرسازی زاهدان ایجاد شده است بخشی از توانمندی ها، تجهیزات و روند خدمات ارایه شده در حوادث و بلایای طبیعی در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

مسعود مالکی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی و آگاهی بخشی به شهروندان در هنگام بروز بحران و مقابله با حوادث طبیعی عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از ادارات و دستگاه های اجرایی استان از جمله اداره کل  راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، سازمان  آتش نشانی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل هواشناسی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در این نمایشگاه حضور دارند لذا فرصت مغتنمی برای اشنایی جوانان و خانواده ها با نحوه روبرو شدن با بحران فراهم شده است.

وی اطلاع رسانی عمومی و شناخت و مقابله با حوادث احتمالی و کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی با آموزش و تمرین آموخته‌های امدادی و تقویت فرهنگ عمومی خود امدادی را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

مالکی بیان داشت: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های دستگاه هایی است که ارتباط مستقیم با بلایای طبیعی از جمله زلزله، طوفان های شدید به همراه ریز گردها، سونامی، سیل و آثار مخرب دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به آموزش و آگاهی افزایی در جامعه و نهادینه سازی فرهنگ پیشگیری و مقابله با حوادث می توانیم نقش بسزایی در کاهش حوادث از جمله سوانح رانندگی در جاده ها ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه توانمندی ها و تجهیزات ایمنی و امداد از امروز به مدت یک هفته در سالن ورزشی اداره کل راه شهرسازی استان واقع در میدان شهدای زاهدان صبح ها 8 الی 11.30 و بعداظهر ها از ساعت 16 تا 17.30 پذیرای عموم علاقمندان است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا