گوناگون

نگاه شما: بازی «من نبودم دستم بود» بارزانی

مهدی حاج محمود عطار در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

نامه ی سرگشاده ی رئیس اقلیم کردستان به مردم عراق که اتفاقا در انتهایش نیز مجددا بحث همه پرسی و استقلال کردستان عراق با ظرافتی مثال زدنی مطرح شده است ، بازی جدید حامیان اسرائیلی ایشان با آرامش منطقه است .

این مبارز خستگی ناپذیر که اتفاقا با تاریخ کردستان و ملت کرد گره ای جدا نشدی دارد ، بهترین فرصت را برای تحقق رویای استقلال کردستان مقتنم شمرده و از اوضاع سیاسی حال حاضر این کشور برای توجیه رفتار های خود بهترین بهره برداری را انجام می دهد .

در شرایطی که ملت عراق چند سالی است سایه صدام را از سر خود برداشته اند و در حال آزمودن انواع روشهای حکومت داری هستند و از آنجا که هرگز سلطه طلبان امریکایی و غربی به فکر آسایش و آرامش ملت های منطقه نبوده و نیستند و فقط در سودای تسلط بر منابع و معادن و نیروی عظیم انسانی کشور های مسلمان بوده و هستند ، و همچنین انواع توطئه ها و فرقه سازی ها و ایجاد تفرقه ها و تند روی ها را در سیر تاریخی حدود 200 سال اخیر سرلوحه سیاست های کاری خود قرار داده اند ، وا اسفا دارد  دمیدن به اتش آنها توسط مبارزانی مثل “جناب بارزانی” .

این مهم که سیاست مداران عراقی از تمام گروه ها و وابستگی های سیاسی باید در اسرع وقت نسبت به سروسامان دادن به اوضاع سیاسی و امنیتی خود اقدام نموده و بهانه را از دست افرادی که حتی راهنمایی های ایران و هشدارهای صریح آمریکا را نادیده گرفته و هنوز به فکر تحقق رویای خام استقلال کردستان هستند ، بگیرند .

عراق در ارامش قطعا به نفع تمام کشورهای منطقه بوده و خارچشم دشمنان مشترک مسلمانان خواهد بود ، پس باید همه ت های سیاسی و امنیتی و حتی مذهبی عراق برای نیل به ایجاد حکومتی فراگیر و توزیع منصفانه ی سرمایه ها و ثروتهای ملی با حفظ نظم و برابری های اجتماعی تمام افراد از هر قوم و مذهب و نسبت جمعیتی ،بکار گرفته شود و همه ملت در این امر خطیر مشارکت نمایند که البته حضور انها در انتخابات پارلمانی اخیر این نوید  را داد که همچنان ملت ستم دیده ی عراق با تحمل رنجهای فراوان دوران صدام و حزب بعث و استخوان لای زخم حضور نیروهای آمریکایی و غربی در کشورشان ، و بعد ان همه ترور و انفجار و تخریب و این آخری توحش داعشی ، مصمم هستند آینده سیاسی خود را خود بسازند .

بلند پروازی ها و سلطه طلبی های حکام در طول تاریخ از حساب ملت ها و قوم ها همواره جدا بوده و هست . و ملت کردستان نیز از این قاعده ی تاریخی مجزا نمی باشند ، و این مهم یعنی ، حساب بارزانی ها با ملت کرد در این موارد از هم جداست و خود مردم غیور کردستان هم حاضر نیستند برای داشتن پرچمی مجزا و اعلام استقلال ، باعث از هم گسیختگی و فروپاشی کشوری شوند که سالیان متمادی مردمانی داشته که در کنار هم به بهترین وجه زندگی مشترکی داشتند و تمام اختلافات قومی و مذهبی خود را نیز که در مرزبندی های استعمار برایشان تدارک دیده شده بود ، فراموش نموده بودند .

نامه ی سرگشاده جناب بارزانی ، و علی الخصوص توجیه اشاره ایشان به موضوع همه پرسی و استقلال کردستان عراق ، چیزی شبیه بازی من نبودم دستم بود است  ، که باید با هشیاری کامل این بهانه ها را نیز از دست رویا پردازان ، خارج نماییم ، تا مجددا دست برخی سیاسیون به خون های پاک جوانان منطقه الوده نشده و تمام ظرفیت ها برای مقابله با تندروی ها و فتنه های جدید التاسیس بکار گرفته شود . ان شاالله .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا