گوناگون

هدایت کمکهای کمیته امداد به سمت توانمندسازی و اشتغالزایی نیازمندان درفقرزدایی موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در همایش خیرین و نیکوکاران کمیته امداد استان، اظهار داشت: خداوند از اعطای روزی به بندگان خود دریغ نورزیده و لطف خدا در هستی سرازیر شده ولی جنگ و برخی پدیده های اجتماعی توازن هستی را بر هم می زند و فقر و بی عدالتی را بوجود می آورد و وظیفه نظام دینی برگرداندن این توازن به جامعه است.

وی با بیان اینکه با انفاق نه تنها چیزی از اموال انسان کم نمی شود بلکه زیاد خواهد شد، اظهار داشت: با توزیع فقر در جامعه فحشا و زشتی ها زیاد می شود و  بسیاری از آسیب های اجتماعی نتیجه فقر است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: کسانی که به دیگران خیری می رسانند هیچ منتی بر خدا ندارند اما کسانی که می توانند به جامعه خیر برسانند و خدمت کنند و نمی کنند، بی حجت هستند.

وی گفت: وقتی که روح کرامت یک انسان به جوشش در می آید و دیگران را در مال خود شریک می کند، خداوند او را مورد ستایش قرار می دهد و چیزی برای انسان بالاتر از این وجود ندارد که مورد مدح و ستایش خداوند قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان ماه رمضان را ماه رحمت و مغفرت عنوان کرد و گفت: ماه رمضان ماه حیرت انگیزی است که روح کرامت را به انسان تزریق می کند و یکی از رازهای این ماه مبارک راز کرامت است.

IMG19443589

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با دعوت از خیرین و متمکنین در کمک به مردم بی بضاعت و نیازمند بخصوص در ماه مبارک رمضان، بیان داشت: بسیاری ازمردم برای معیشت خود به حمایت افراد غنی نیاز دارند و هر انسان غنی که نیازمندی را در ثروت خود شریک کند، رضایت خداوند را جلب کرده است.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به تلاش برخی از خیرین، نهادها و کانونها در برخی از استانها برای کمک به نیازمندان گفت: لازم است در این استان عشایری با پیشینه طولانی انفاق و میهمان نوازی در این راستا تلاش کرد.

آیت الله ملک حسینی بر تلاش هرچه بیشتر استان برای محرومیت زدایی از مناطق محروم و دور افتاده کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

وی بیان کرد: نباید ناله بزنیم و بگوییم همه استان فقیر است بلکه باید با مشارکت قطره ها در کنار هم، دریای لطفی برای فقرزدایی ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا