گوناگون

هشترود چشم‌انتظار سرمایه‌گذاران

شهرستان هشترود با حدود 86 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب‌شرقی تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است. هشترود با قرار گرفتن در یک مکان کاملا استراتژیک برای سرمایه‌گذاری در بخش دولتی و خصوصی از اهمیت بالایی در بین شهرستان‌های استان برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، یکی از آرزوهای هر هشترودی توسعه این شهرستان است و این منطقه با توجه به زیرساخت‌های موجود مانند بزرگراه پیامبراعظم (ص) و سد بزرگ سهند می‌تواند جای امن و مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهند در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند و با ایجاد شغل مناسب برای مردم منطقه بیکاری را در هشترود به صفر برسانند.

بی‌شک مدیران و مسئولان کشوری و استانی بهتر از همه می‌دانند که شهرستان هشترود با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند به یکی از مناطق پررونق استان و حتی کشور تبدیل شود و نیاز به کمی توجه دارد تا مشکلات اساسی از این شهرستان رخت بربندد.

از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون، چشم هشترودی‌ها موفق به رویت رخ نماینده عالی دولت در استان نشده است! علت نیامدن جبارزاده به هشترود را ما نمی‌دانیم، اما هر چه است مردم هشترود از این امر ناخرسندند.

امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با ایسنا یکی از بزرگترین مشکلات این منطقه را عدم تحقق وعده‌های بنیادمسکن در رابطه با ساختمان‌های مسکن مهر عنوان می‌کند و می‌گوید: هنوز مشکل معارضان مسکن مهر حل و فصل نشده و سازندگان این ساختمان‌ها بدون اجازه صاحب زمین‌ها نسبت به احداث ساختمان اقدام کرده‌اند و وعده اداره مسکن و اداره شهرسازی در رابطه با ساماندهی اطراف مسجد جامع و ایجاد یک میدان در حد حرف باقی مانده است.

حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی مشکل مهم دیگر هشترود را عدم تعیین شهردار جدید خواند و افزود: شورای اسلامی هشترود در مورد انتخاب شهردار سست عمل می‌کند و این امر باعث همه بی‌نظمی‌ها در مجموعه شهرداری است.

وی از وضعیت نامناسب و نگران‌کننده بهداشت محیط شهرستان نیز گلایه کرد.

فرماندار هشترود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به عقب ماندگی اقتصادی هشترود اشاره و اظهار کرد: کشاورزی در شهرستان هشترود جایگاه خاصی دارد.

حسن مستفید ادامه داد: به همین خاطر سالانه 1000 هکتار به زمین‌های مزروعی هشترود اضافه می‌شود و در صورت توسعه کشاورزی مهاجرت به این شهرستان بر عکس شده و هشترود مانند گذشته جایگاه اصلی خود را به دست خواهد آورد.

شهردار هشترود نیز با اشاره به وجود مشکلات مالی حال و گذشته شهرداری گفت: شهرداری شهرستان به علت نبود منابع مالی مناسب و نبود امکانات کافی زمین‌گیر شده و نیاز به حمایت مالی از وزارت کشور و استانداری دارد تا با خرید آسفالت برای خیابان‌ها و معابر و ایجاد فضای سبز چهره شهرستان را دگرگون سازد.

تقی بهروزی‌نسب عدم اختصاص اعتبار کافی برای احداث سیل بند در حاشیه رودخانه‌ها را از دیگر مشکلات این اداره عنوان و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معضلات موجود در هشترود اتصال فاضلاب‌های شهری به رودخانه وسط شهر است و تا به حال اداره آب و فاضلاب شهری فکری برای حل این مشکل نکرده است.

رئیس اداره تعاون روستایی هشترود و چاراویماق گفت: هشترود رتبه اول استان را در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به خود اختصاص داده است.

علی کریمی افزود: امسال بیش از 11 هزار و 713 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نظارت کارشناسان این اداره توسط شبکه تعاون روستایی بطور تضمینی خریداری شده است.

بر اساس این گزارش، شهرستان هشترود با دارا بودن مردمانی انقلابی، ولایت‌مدار و سختکوش و همچنین جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد از جمله قلعه ضحاک و طبیعت بکر و زیبا و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب، زمینه زیادی برای توسعه دارد و امیدواریم دولت یازدهم به این امر توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا