گوناگون

هشدار پوتین نسبت به تقسیم اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که اقدامات برای مجبور کردن اوکراین به اینکه از میان اروپا و روسیه یکی را انتخاب کند، منجر به تقسیم کشور اوکراین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که اوکراین با یک “فاجعه سیاسی واقعی” رو به روست.

وی تاکید کرد: یک کودتای ضد قانون اساسی، تلاش‌ها برای مجبور کردن مردم اوکراین به انجام یک انتخاب مصنوعی میان روسیه و اروپا، جامعه را به سمت نفاق و کشمکش درونی دردناک سوق داده است.

پوتین از اوکراین خواست تا اطمینان دهد که یک آتش‌بس طولانی مدت میان نیروهای دولتی و نیروهای دفاع از خود در شرق اوکراین پا برجا خواهد ماند که احزاب مختلف درگیر را قادر به برگزاری مذاکرات صلح می‌کند.

پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: اوکراین باید راه‌ صلح، مذاکره و توافق را در پیش بگیرد اولویت برگزاری مذاکرات اصلی میان مقامات کی‌یف و جنوب شرق اوکراین است.

پوتین تاکید کرد که مردم قربانی اصلی درگیری‌ها در اوکراین هستند

وی همچنین خواستار آتش بس به مدت 10 ساعت پیش از خاتمه یافتن آتش بس کنونی شده بود.

وی افزود: در سراسر جنوب شرق اوکراین خون پاشیده شده و یک فاجعه انسانی واقعی در حال رخ دادن است.

هزاران تن از پناهندگان مجبور شده‌اند تا در روسیه پناهنده شوند و خبرنگارانی که حین انجام وظیفه حرفه‌ای خود هستند کشته و یا مورد حمله قرار می‌گیرند. به دیپلمات‌ها برخلاف عرف و هنجارها حمله می‌شود همانطور که این اتفاق برای سفارت روسیه در کی‌یف بر سرکنسول آن در اودسا اتفاق افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا