گوناگون

همایش روز پناهنده در اصفهان برگزار شد

81217366 5788931

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: پناهندگان افغانی سه دهه در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

« بهرام صمیمی» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی از این مهاجران به نحو احسن میهمانوازی کرده است، افزود: میزان کمک های جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان بیش از کمک های سازمان های جهانی است.

وی حفظ کرامت مهاجرین را از ویژگی های بارز میهمانوازی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: خدمات بهداشتی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، سواد آموزی، حرفه آموزی و صنعتی از جمله خدمات نظام اسلامی ایران به مهاجران و افاغنه بوده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان به سالروز نامگذاری روز پناهنده در سال 2008 در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: مراسم روز پناهنده با هدف گرامیداشت این روز و تشویق مهاجران برای بازگشت به کشور خود برگزار شده است.

وی بااشاره به برگزاری نمایشگاهی از توانمندیهای پناهندگان خارجی در حاشیه این همایش، اظهار کرد: مهاجران خارجی در این مراسم از توانمندیهای خود برای ساخت کشور خود آگاه می شوند.

صمیمی افزود: هر کدام از این پناهندگان در بازگشت به کشور خود، یک سفیر فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: در استان اصفهان در حدود یکصد هزار افغانی بصورت مجاز حضور دارند که از این تعداد 30 هزار نفر دارای کارت و 70 هزار نفر دارای گذرنامه هستند.

پ /7134/ 7132

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا