گوناگون

همایش ملی تحقیقات منابع طبیعی ایران با محوریت محیط زیست آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، از ظهر امروز پنج شنبه همایش ملی تحقیقات منابع طبیعی ایران با محوریت محیط زیست با حضور جمعی از اساتید دانشگاه ها در سنندج آغاز شد.

دبیر علمی همایش در ابتدای آغاز مراسم افتتاحیه در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم در سنندج گفت: محور همایش در هفت دسته طبقه ‌بندی شده که همه آنها قابل توجه هستند.

فرشید قربانی با اشاره به محورهای تدوین شده در راستای برگزاری این همایش اظهار داشت: محور نخست همایش ریزگردها، دلایل، گستره و نجات است.

وی افزود: همچنین زیستگاه ‌ها و تنوع زیستی، گونه ‌های در خطر انقراض  و اثرات و کاربرد فناور ‌های نوین در محیط زیست از این دیگر محورهای این همایش است.

دبیر علمی همایش ملی تحقیقات منابع طبیعی ایران با محوریت محیط زیست بیان کرد: اثرات تغییر اقلیمی بر اکوسیستم ‌های طبیعی کشور، آمایش سرزمین، آلودگی ‌های محیط زیست، مدیریت پسماند و محیط زیست شهری و مخاطرات زیست محیطی و مدیریت بیمه زیست نیز از جمله محورهای همایش هستند.

قربانی یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش کیفی بود و تلاش شده تا مقالات علمی پژوهشی که ظرفیت بالای اجرایی دارند در داوری ‌ها لحاظ شوند.

وی ادامه داد: انتظار می رود این همایش پلی برای ایجاد محیط زیست سالم و پایدار و با کیفیت باشد.

گفتنی است در پایان این همایش چهار مقاله برتر در بخش سخنرانی‌ ها و یک مقاله برتر در بخش پوستر ها معرفی می‌ شوند و برای ارائه طرح در کنفرانس‌ های علمی کشوری در نظر گرفته می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا