گوناگون

هم‌اندیشی استادان آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این هم‌اندیشی که امروز یکشنبه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام علی دارابی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی و حجج اسلام داود کمیجانی، محمدحسین توانانی، حمزه شریفی‌دوست و علی بخشی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی، تبلیغ را یک تکلیف و سنت الهی دانست که باید حد و اندازه داشته باشد چراکه تبلیغ نمی‌تواند در هر جایی و در مورد هر چیزی باشد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغ برای هر قشر، سن و آداب و رسوم فرق می کند اظهار کرد: یکی از کارهایی که در برنامه های آموزش های تخصصی در دست اقدام داریم، آموزش روش رساندن پیام الهی است.

وی خطاب به مبلغان گفت: نگذارید حریم ها شکسته شود. شما همان روحانی سنگین و باوقاری هستید که نباید جلوی شما حرمت‌ها شکسته شود.

حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز از حضور متعهدانه و زحمات بی‌دریغ استادان گفتمان‌های دینی در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی قدردانی کرد و خطاب به آنها گفت: شما در این شرایط بسیار حساس که با قشرهای مختلف از جمله جوانان ارتباط دارید تاثیرات لازم را در مباحث دینی و معرفتی داشتید و امیدوارم این تاثیرگذاری همچنان ادامه داشته باشد.

وی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه قشرهای تاثیرگذار تاکید کرد و خطاب به استادان دوره‌های آموزش‌های تخصصی گفت: شما خودتان تاثیرگذارید و قشرهای تاثیرگذار را تربیت می‌کنید، بنابراین دست شما باید از نظر قدرت نظریه پردازی پر باشید تا بتوانید مسائل جامعه و پاسخ‌های مرتبط با آنها را ارائه دهید.

حجت‌الاسلام اسکندری به آسیب شناسی دوره‌های برگزارشدن اشاره کرد و گفت: یکی از غفلت‌هایی که در طول 35 سال پیروزی انقلاب شده این است که آموزش‌ها برای عموم جامعه و قشرهای تاثیرگذار محدود بوده و گاهی پژوهش محور نبوده است.

حجت‌الاسلام دارابی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی نیز از جمله اهداف این هم‌اندیشی را، انسجام‌بخشی وتقویت مشارکت فراگیر استادان آموزش‌های تخصصی در جریان نظام نهاد خانواده، نظام تعلیم و تربیت و سازمان‌های اداری و نهادهای اجتماعی برای رفع موانع فرهنگی، ساختاری و رفتاری و همچنین دستیابی به نظام آموزشی کارآمد با تحول در اهداف، ساختارها و فرآیندها و وظایف و مأموریت‌های اصلی با رویکرد انسجام‌بخشی، هم‌افزایی، ارتقاء کارآمدی و با محوریت مشارکت همه دغدغه‌‌مندان حوزه فرهنگ دینی برشمرد.

این هم اندیشی با تجلیل از استادان آموزش های تخصصی و قرائت بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا