گوناگون

هنگام سحر از غذاهایی که به ذخیره انرژی دربدن کمک می کند استفاده کنید

81222417 5797609

به گزارش ایرنا ˈجواد علی نژادˈ روز سه شنبه افزود: بهتر است هنگام سحر از غذاهایی ازجمله غلات، جو، گندم، نان های سبوس دار و از حبوبات مانند عدس، لوبیا، لپه و همچنین غذاهای حاوی سبزیجات استفاده شود.

وی گفت: از خوردن غذاهای سرخ شده، پر چرب و شیرین در سحر پرهیز شود زیرا در طول روز تشنگی و بی حالی در پی خواهد داشت.

مسوول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار کرد: اگر هنگام سحر از غذاهای پر چرب استفاده می کنید حتما تا دو ساعت بعد بیدار باشید زیرا اگر بلافاصله بخوابید در طول روز معده درد و یا حالت تهوع به شما دست خواهد داد.

علی نژاد افزود: بهتر است به همراه وعده سحری یک بشقاب سالاد کاهو و یا حداقل یک عدد خیار و گوجه و یا یک پیاله ماست کم چرب مصرف شود.

وی بیان کرد: در وعده سحر از مصرف پروتیین های حیوانی و گوشت های سرخ شده بیش از نیاز بدن به شدت پرهیز شود، زیرا موجب تشنگی ودفع کلسیم از بدن می شود.

او گفت: در سحر و افطار به حد نیاز غذا میل شود و روزه داران در سحر مقدار بیشتری مایعات بنوشند تا غلظت خون آنها افزایش نیابد و کمتر احساس تشنگی کنند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار کرد: مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک ترشح زیاد انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلولها و در نتیجه کاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه می شود.

علی نژاد افزود: هنگام صرف سحری از خوردن غذاهای خشک مثل کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کتلت، انواع کباب های گوشت قرمز و جوجه کباب خودداری کنید چرا که این غذاها به ویژه زمانی که با ادویه زیاد آماده شوند، موجب تشنگی شدید و ترش کردن و ورم معده می شوند.

2691 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا