گوناگون

هیئت اقتصادی ویتنام و اتاق بازرگانی آبادان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار مهر، دوان‌دوی خوانگ عصر امروز در آیین امضای تفاهمنامه‌ همکاری بین هیئت اقتصادی ویتنام، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند که در محل سالن اجتماعات هتل پارسیان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: از طریق شهر آبادان می‌ توانیم روابط خوب و اثربخشی را با کشور ایران برقرار کنیم.

وی بیان کرد: در مدتی که از فرصتهای سرمایه گذاری در شهر آبادان و دیگر نقاط بازدید کردیم توانستیم اطلاعات جامعی را کسب کنیم.

قائم‌ مقام اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ویتنام تاکید کرد: با توجه به فرصتهای مناسب اقتصادی که در دو کشور وجود دارد می توان روابط اقتصادی دو سویه را بین دو کشور برقرار کرد.

خوانگ افزود: کشور ویتنام دارای یک موقعیت استراتژیک در منطقه آسیای شرقی است که اگر ایران در آن کشور سرمایه گذاری کند می تواند به بازارهای مهم کره جنوبی و چین دسترسی پیدا کند.

وی اضافه کرد: شهر هوشیمین مهمترین شهر کشور ویتنام است که موقعیت استراتژیک دارد و مقرر شده در زمینه های اقتصادی دو کشور پل ارتباطی میان ایران و ویتنام باشد.

قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ویتنام گفت: در مدتی که در این منطقه حضور داشتیم مردم آبادان عالیترین مهمان نوازی را از ما کردند و به طور حتم این مهمان نوازی می تواند در سرمایه گذاری کشور ویتنام نقش داشته باشد.

هیئتهای اقتصادی عمان و روسیه در راه آبادان

غلامرضا اکبری زاده رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان نیز در این مراسم اظهار کرد: بازدید‌های خوبی توسط هیئت اقتصادی کشور ویتنام از امکانات و توانمندی کشور ایران به ویژه شهر آبادان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه تراز مالی ایران و ویتنام کم است و در رده 85 قرار دارد که امیدواریم با این ارتباطات، جذابیتهای منطقه در صنایع پائین دستی و همچنین صادرات کالا از ایران به سمت ویتنام و باالعکس صورت گیرد. این ارتباط می تواند در جهت نیازهای داخل ایران و نیز صادرات به کشورهای همسایه مانند عراق و کویت موثر باشد.

IMG21165887

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان در خصوص میزان استقبال هیئت اقتصادی ویتنام از صنایع آبادان و منطقه توضیح داد: باید در صنایع بالادستی سرمایه گذاری کلانی صورت بگیرد به همین دلیل ابتدا قوانین، مقررات و توانمندیهای خودمان را باید پیدا و بعد در صنایع پائین دستی و کوچک ورود کنیم.

سفر هیئتی اقتصادی آبادان به ویتنام

اکبری زاده افزود: امیدوارم در دی ماه که هیئت تجاری و اقتصادی شهر آبادان به آن کشور سفر می کند، مذاکرات خوبی را در آنجا داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تاکنون مشخص شده است که مزیتها و توانمندیهای بسیاری در شهر آبادان وجود دارد که به طور حتم باعث سرمایه گذاری بیشتر هیئت ویتنامی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان ادامه داد: هیئتهای بعدی که قرار است به شهر آبادان سفر کنند هیئتهای اقتصادی کشور عمان و سپس کشور روسیه است.

تضمین سرمایه گذاری در جزیره شادمانی آبادان

عبدالرضا دیدار، معاون شهردار آبادان نیز در این مراسم اظهار کرد: در آبادان پتانسیلهای خوبی وجود دارد که رودخانه های بهمنشیر و اروند دو نمونه از آن هستند.

وی بیان کرد: صنایع پتروشیمی و همچنین شیلات بخشی از پتانسیلهای شهر آبادان است که کشور ویتنام می تواند در این حوزه ها سرمایه گذاری کند.

معاون شهردار آبادان با اشاره به جزیره شادمانی این شهر افزود: چشم انداز عالی جزیره شادمانی در آبادان نشان از تضمین سرمایه گذاری در این جزیره را دارد.

لزوم آمادگی آبادان برای حرکت‌های بین المللی

همچنین حمید حنظل عیدانی، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در این مراسم عنوان کرد: اگر کشوری بخواهد در روابط خود مستحکم باشد باید روابط اقتصادی خود را مستحکمتر کند زیرا این موضوع مبنای توسعه تجاری است.

وی بیان کرد: همه جهان از مردم ویتنام به عنوان مردمی سختکوش و تلاشگر یاد می کنند و می توانیم در فضای کسب و کار روابط خوبی را با یکدیگر برقرار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: شهر آبادان از دیرباز محل کسب و کار بی ‌المللی بوده است و باید این فضا مانند گذشته شود.

حنظل عیدانی تصریح کرد: در توسعه صادرات می توانیم از کشور شما برای ایجاد بازارهای مشترک استفاده کنیم.

IMG21165324

وی افزود: در حوزه شهری با توجه به ظرفیتهای خوب در زمینه توریست درمانی، گردشگری و آموزشی باید همکاری اثربخشی را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادن تاکید کرد: باید خود را برای حرکت‌های بین‌المللی آماده کنیم.

سرمایه‌گذاری ایده آل در حوزه حمل و نقل دریایی آبادان

فرشید بهشتی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر آبادان نیز اظهار کرد: روابط تجاری آبادان با کشور ویتنام می تواند روابط مستحکمی را بین دو کشور ایجاد کند.

وی بیان کرد: فضای سبز و پشتیبانی مکانیزه یکی از فرصتهای مناسب برای همکاری بین ایران و ویتنام است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر آبادان اضافه کرد: در اطراف شهر آبادان دو رودخانه قرار دارد و در حوزه حمل و نقل دریایی آبادان می توان سرمایه‌گذاری ایده آلی را انجام داد.

بهشتی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم کشور عراق برای معالجه به شهر آبادان می‌آیند و می توان در خصوص توریست درمانی سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: مونوریل یکی از طرحهای جدی در شورای شهر آبادان است که با همکاری هیئت ویتنامی می توان سرمایه گذاریهای خوبی در این بخش انجام داد.

——————————–

گزارش و عکس: محمود نواصر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا