گوناگون

پیروی از فرهنگ غنی دفاع مقدس می تواند به انتخاب حجاب در جوانان بینجامد

81210033 5776051

قربانعلی سعادت روز شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در ارومیه برگزار شد افزود: سختی های مردم در دوران دفاع مقدس و رشادتهای ایثارگران، شهدا و جانبازان ما اگر با قوت به جوانان منتقل می شد، جوانان ما حجاب و عفاف را جزئی از وجود خود می دانستند.

وی اضافه کرد: ساخت فیلم و عکس از بمباران شیمیایی سردشت، دوران جنگ تحمیلی باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که ما در این حوزه به خوبی کار نکرده ایم و اکنون نمی توانیم کاری فاخر برای تبیین ظلم استکبار جهانی و رژیم بعثی عراق به جهانیان نشان دهیم.

وی اظهار کرد: هنوز برای انجام این نوع فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس دیر نشده و باید در حفظ یاد و خاطره شهدا و انتقال آن به جامعه بیشتر بکوشیم.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص بمباران شیمیایی سردشت نیز گفت: این شهر را باید همچون حلبچه به ثبت بین المللی برسانیم و آرم و برند برای آن تهیه و در مجامع بین المللی ثبت کنیم چرا که فجایع رخ داده در سردشت کمتر از حلبچه نیست.

سعادت ادامه داد: سردشت نخستین شهر مورد حمله با بمباران شیمیایی در کشور به شمار می رود و خاطرات مردم آن باید سینه به سینه به تمامی نسل ها منتقل شود.

وی افزود: نقاط خلائی که در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم باید پر کنیم و این امر با همفکری تمامی مسئولان فرهنگی ممکن است.

وی با اشاره به طراحی پارک موزه دفاع مقدس در شهرستان سردشت اضافه کرد: می توان یادمان بمباران شیمیایی را نیز در این شهر احداث کرد.

استاندار آذربایجان غربی از اختصاص هفت میلیارد ریال برای ساخت سریال شهید باکری در دولت گذشته خبر داد و اظهار کرد: با وجود پرداخت این میزان اعتبار، هنوز نتیجه ای حاصل نشده است و از صدا و سیمای مرکز استان خواسته ایم که موضوع را پیگیری کند.

وی با انتقاد از انتخاب محل نامناسب برای یادمان شهید باکری در ارومیه ادامه داد: بیش از 10 میلیارد ریال برای خاکبرداری این مجموعه هزینه کرده اند که با این بودجه می شد برای این شهید بزرگ، بهترین کارها را انجام داد.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: نباید دلمشغولی های مسئولان آنها را از توجه به مشکلات و مسائل مردم دور کند چراکه شهدای ما دلمشغولی های زندگی فراوانی داشتند و همه آنها را برای پایداری انقلاب اسلامی رها کرده و با شهادت خود زمینه ریاست، خدمت و نمایندگی ما را فراهم کردند.

وی افزود: هیچ امری در نظام مقدس جمهوری اسلامی، عظیم از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیست.

وی اضافه کرد: برغم اینکه 35 سال از انقلاب می گذرد، هنوز نبرد با کفر و ضد انقلاب در آذربایجان غربی ادامه دارد و درهای شهادت به روی مردم این استان باز است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بیگانگی دانش آموزان با نام شهدای شهر خود اظهار کرد: این امر نتیجه کم کاری ما در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت است.

عیسی زاده ادامه داد: دانش آموزان باید از مقطع ابتدایی با رشادتها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در برهه های مختلف در راه دفاع از نظام مقدس اسلامی آشنا شوند.

وی گفت: هیچ منطقه ای در کشور مانند آذربایجان غربی دارای موقعیت ویژه نیست و باید ردیف بودجه ویژه در خصوص انجام کارهای فرهنگی در این استان اختصاص یابد.

آذربایجان غربی افزون بر 12 هزار شهید سرافراز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

8137/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا