گوناگون

واردات بنزین یورو4 تنها برای کوتاه مدت مجاز است

تا زمان آمادگی پالایشگاه ها برای تولید تمام نیاز بنزین یورو4 دولت مجاز به واردات این نوع بنزین است

در حال حاضر روزانه 9 میلیون لیتر بنزین یورو 4 کم تر از نیاز داخل تولید می کنیم که امکان تولید آن در حال حاضر در پالایشگاه‌ها نیست و در صورتی که دولت به صورت جدی برنامه تولید کامل نیاز بنزین در داخل کشور را دنبال کند، واردات کوتاه مدت بلامانع است.

حسین امیری خامکانی ، عضو هیأت رئیسه مجلس و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)گفت:ما به عنوان نمایندگان مجلس از دولت انتظار داریم که تولید بنزین سالم را در دستور کار خود قرار داده و هر چه سریع تر پروژه‌های پالایشگاهی را به اتمام برسانند .

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: روزانه به طور متوسط 61 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود در سال 1393 متوسط مصرف خزانه 70 میلیون لیتر باشد.

میری خامکانی بابیان این که تاثیر مصرف بنزین یورو 4 در هوای شهر مشهود است تصریح کرد: در حال حاضر حدود 30 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور تولید می‌ شودکه شهرهای تهران، کرج و اراک را زیر پوشش یورو 4 است .

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: بحث کمیسیون انرژی این است که باید طرح‌های توسعه پالایشگاهی به نتیجه برسد و تمام بنزین مورد نیاز کشور در پالایشگاه‌های خودمان با استاندارد یورو 4 تولید شود.

وی افزود: در حال حاضر روزانه تقریبا بین 8 تا 9 میلیون لیتر بنزین یورو 4 کم داریم که  امکان تولید آن در پالایشگاه‌ها نیست  که در صورتی که دولت به صورت جدی برنامه تولید کامل نیاز بنزین در داخل کشور را دنبال کند، واردات کوتاه مدت اشکالی ندارد اما نباید به برنامه همیشگی تبدیل شود.

امیری خامکانی با تاکید بر این که بنزین باید حداقل با استانداردهای یورو 4 تولید شود، گفت: دولت مدعی است که برای کوتاه مدت واردات بنزین یورو 4 را در دستور کار قرار داده و ما تنها نگران هستیم واردات این بنزین تولید داخلی را در این خصوص سست کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که در هر صورت تولید بنزین یورو 4 باید به صورت جدی از طرف دولت دنبال شود، تصریح کرد: دستگاه های نظارتی نیز باید به دقت  بررسی کنند ، تا در این دوره واردات بنزینی با کیفیت متفاوت از یورو4 به کشور وارد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا