گوناگون

وال استریت ژورنال از احتمال کشیده شدن مذاکرات به روز شنبه خبر داد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه وال استریت ژورنال؛  دیپلمات‌ها روز جمعه از احتمال تمدید مذاکرات ایران و 1+5 خبر داده و گفته‌اند که ممکن است گفت‌وگوها، آنطور که پیشتر اعلام شده بود، امروز به پایان نرسید.
 
این خبر را خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع دیپلماتیک منتشر کرده و نوشته است که ممکن است مذاکرات تا شنبه و یکشنبه نیز ادامه پیدا کند. پیش از این اعلام شده بود که گفت‌وگوها عصر جمعه جمع‌بندی می‌شود.
 
ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) از روز چهارشنبه دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را در شهر وین اتریش آغاز کردند. هدف از این دور از گفت‌وگوها، بحث بر سر پیش‌نویس راهکار جامعی اعلام شد که طبق توافق موقت ژنو، باید حداکثر تا روز 29 تیر به دست آید.
 
با این وجود، یک مقام ارشد آمریکایی از «روند کند پیشرفت» مذاکرات خبر داده و از این موضوع ابراز نگرانی کرده است. به گفته وی، هنوز «اختلافات چشم‌گیری» میان طرفین وجود دارد. پیش از این “عباس عراقچی” معاون وزیر خارجه ایران نیز با اعلام کند بودن روند مذاکرات، گفته بود گفت‌وگوها در «فضای حسن نیت» پیش می‌رود. با این حال «سرگئی ریابکوف» همتای روس وی، دستیابی به تفاهم بر سر «ساختار و ترکیب» متن توافق را امکان‌پذیر دانسته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا