گوناگون

وضعیت استاندارد آسانسورها در زنجان بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، داوود کارگرزاده بعد از ظهر پج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث طی ماههای اخیر در  زمینه آسانسورهای غیراستاندارد در استان افزود: در حال حاضر سه شرکت بازرسی در این استان مستقر است که در خصوص تایید و بهره برداری نهایی آسانسورهای مجتمع های تجاری و مسکونی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: بازرسان استاندارد برای تایید نهایی آسانسور مدارک مورد نظر را از مالک دریافت کرده و پس از بررسی ها و نبود هرگونه نقص نسبت به صدور گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور مبادرت می کنند.

کارگرزاده در ادامه  افزود: امسال شعار استانداردها تراز کننده میدان رقابت است از سوی سازمان جهانی استاندارد برای یکسان سازی فضای رقابت مطرح شده است .

مدیرکل اداره کل استاندارد استان زنجان  با اشاره به شعار امسال گفت: دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم دائما دست خوش تغییر و تحول است و بسیاری از کالا ها و محصولات به صورت جهانی ساخته می شود لذا یکسان سازی فضای رقابت در دنیای امروز فاکتور بسیار مهمی است که باید بدان توجه کرد.

کارگرزاده افزایش توان رقابتی –سهولت در فروش محصولات در سطح جهانی – افزایش تجارت – سهولت در امر صادرات – افزایش رقابت و کمک به تراز کردن میدان رقابت را از اهداف شعار امسال عنوان کرد و افزود : هر سال به مناسبت روز جهانی استاندارد شعاری مطرح می شود که خط مشی کشور های عضو سازمان جهانی استاندارد قرار می گیرد .

مدیرکل اداره کل استاندارد استان زنجان با اشاره  به برنامه های هفته استاندارد گفت: هر سال همایش استاندارد و کیفیت با هدف توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد – تجلیل و تقدیر از واحد های نمونه و واحد های کنترل کیفی کارخانجات برگزار می شود که امسال نیز این همایش 23 مهرماه برگزار خواهد شد.

کارگزاده  معرفی 16 واحد نمونه کیفی و معرفی 3 نفر به عنوان مدیر کنترل کیفیت را از اهم برنامه های همایش استاندارد عنوان کرد.

مدیر کل اداره کل استاندارد استان زنجان توسعه وترویج فرهنگ استاندارد را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این راستا 700 – 1000 جلد کتابچه استاندارد در سطح برخی از مدارس بعد از روز جهانی استاندارد توزیع خواهد شد.

کارگزاده  همچنین توزیع کتابچه های استاندارد اسباب بازی در مهد کودک ها را از دیگر فعالیت های اداره استاندارد استان عنوان کرد .

مدیر کل اداره کل استاندارد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح طاها گفت : این طرح با هدف هماهنگ سازی استانداردبا ورود به مراکز عرضه و فروش به عنوان خریدار عمل کرده و اقلامی را که ممهور به مه استاندارد مورد آزمون قرار می دهد و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد می کند.

کارگزاده  با اشاره به راه اندازی سامانه 1517 گفت : در صورت بروز هر گونه مشکل در خصوص استاندارد مردم می توانند با این سامانه تماس گرفته و یا با ارسال کد 10 رقمی محصول ممهور به علامت استاندارد به شماره 10001517 نسبت به رفع مشکل و تایید محصول مورد نظر اقدام کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا