گوناگون

وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است

81207986 5772394

به گزارش ایرنا ، جلیل جعفری بنه روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خلخال با اشاره به ادامه مذاکرات دولت با گروه کشورهای غربی وابراز رضایت از روند مذاکرات افزود: تدبیرهای مناسب سیاسی و اقتصادی از سوی دولتمردان دولت تدبیر در حال انجام است.

وی با بیان این که وضعیت اقتصادی کشور و دولت با سال های گذشته قابل قیاس نیست گفت: از تیر ماه سال 91 و با اعمال تحریم های سنگین از سوی کشورهای غربی علیه ایران وضعیت اقتصادی کشور رو به وخامت گذاشت و درآمد کشور از محل فروش و صادرات نفت به یک چهارم و درآمد کل کشور نیز به نصف کاهش یافت.

وی اظهار کرد: علاوه بر کاهش درآمد ارزی دولت افزایش قیمت دلار نیز موجب افزایش مشکلات اقتصادی کشورو وخامت اوضاع پولی وارزی دولت شد.

جعفری گفت: در سایه تلاش های دیپلماتیک انجام شده توسط دولت تدبیر وامید اخیرا صادرات نفت ایران افزایش یافته و از 400 هزار بشکه در روز به 5/1 میلیون بشکه رسیده و انتظار می رود با ادامه روند مثبت مذاکرات وضعیت اقتصادی کشور روز به روز بهترشده و معیشت مردم بهبود یابد.

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال 750 میلیارد ریال اعتباراز محل اعتبارات دولتی در اختیار نمایندگان استان اردبیل قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این اعتبار از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه سوم توسعه کشور و دو درصد منابع عمومی دولت برای هزینه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور از سوی دولت تامین شده و توسط نماینده هر یک از مناطق برای عمران و آبادانی مناطق روستایی هزینه خواهد شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان در مجلس با بیان این که این اعتبار فقط برای توسعه مناطق محروم روستایی استان

است افزود: در جلسه ای با حضور معاون برنامه ریزی استاندار این اعتبار بین نمایندگان مردم استان توزیع شده و از مبلغ 750 میلیارد ریال اعتباردر اختیار نمایندگان 300 میلیارد ریال به شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین ، 110 میلیارد ریال برای گرمی ، 100 میلیارد ریال برای پارس آباد و بیله سوار ، 100 میلیارد ریال برای مشگین شهر و 141 میلیارد ریال به دلیل بالا بودن محرومیت به شهرستان های خلخال و کوثر اختصاص یافت.

جعفری گفت: از 141 میلیارد ریال اعتبار اختصاصی به این منطقه 100 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی روستایی خلخال و41 میلیارد ریال نیز برای توسعه مناطق محروم شهرستان کوثر هزینه خواهد شد.

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی همچنین از آماده شدن پیش نویس لایحه افزایش اعتبارات ماده 180 بودجه کشور توسط نمایندگان مجلس خبر داد و افزود: این لایحه دو فوریتی با امضای بیش از 175 نماینده مجلس تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شده و در صورت طرح و تصویب آن توسط نمایندگان مجلس اعتبارات در اختیار نمایندگان مجلس از محل دو درصد درآمد عمومی دولت در سال آینده به چهار درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: به رغم مخالفت نمایندگان مردم کلان شهرهای کشور با این لایحه پیشنهادی از سوی نمایندگان مناطق محروم کشور تلاش می شود با جلب نظر نمایندگان وکسب اکثریت آرا این لایحه در مجلس تصویب و با توجه به باقی بودن یک سال از قانون برنامه توسعه پنجم کشور اعتبارات مناطق محروم کشور از جمله استان اردبیل در سال آینده به دو برابر امسال افزایش یافته و کارهای توسعه ای نیز به همین اندازه در این استان به ویژه مناطق محروم شهرستان های خلخال وکوثر ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا ، جعفری در این جلسه که با هدف بررسی وضعیت پروژه های عمرانی روستاهای بخش مرکزی شهرستان خلخال با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی این روستاها در مرکز دهستان لنبر برگزار شد از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به این روستا در آینده نزدیک خبر داد.

وی نسبت به حل مشکل راه های ارتباطی آبرسانی روستایی جاده بین مزارع و تحقق خواسته روستاهای این بخش قول مساعد داد.

7119/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا