گوناگون

پاشازاده: چهار مدافع ما عالي بودند

مهدي پاشازاده درباره تساوي تيم ملي ايران برابر نيجريه گفت: مي‌توانم بگويم که زحمت کشيديم، دويديم و جنگيديم. ما قدرت شکست دادن نيجريه را داشتيم اما خيلي دفاعي بازي کرديم. کاملا مشخص بود تنها به فکر دفاع هستيم و اگر اينقدر در نيمه نخست به دفاع فکر نمي‌کرديم، مي شد نيجريه را ببريم.

به نقل از ايسنا، او افزود: يک امتيازي که از اين بازي به دست آورديم خوب است اما همانطور که گفتم نيجريه خيلي ضعيف‌تر از آن چيزي بود که ما فکر مي‌کرديم. وقتي شما تيم‌تان را دفاعي مي‌چينيد قطعا مالکيت توپ‌تان را از دست مي‌دهيد. دفاع چند لايه ما باعث شد که آنها نتوانند خيلي ما را اذيت کنند. اما نگراني اصلي من بازي بوسني است. آنها تيم بسيار خوبي هستند و شانس اصلي تيم دوم براي صعود محسوب مي‌شوند. متاسفانه در ضدحمله‌ها برنامه‌اي نداشتيم و قوچان‌نژاد بارها بارها تنها در خط حمله حاضر بود. ضريب اشتباهات دژاگه هم بالا بود و همه اينها دست به دست هم داد تا در فاز تهاجمي عملکرد مورد نظر را نداشته باشيم.

مدافع سابق تيم ملي فوتبال ايران درباره ديدار با آرژانتين گفت: قطعا در اين بازي هم دفاعي عمل مي‌کنيم. هرچند من نگران هستم به لحاظ روحي و رواني به مشکل بربخوريم. همين بازي‌مان با نيجريه را نگاه کنيد يوگسلاوي 98 قوي‌تر بود يا اين نيجريه؟ آيا برابر يوگسلاوي صرفا دفاع کرديم؟ ما آنجا موقعيت‌هاي زيادي داشتيم اما در بازي با نيجريه ديديم که تيم ما جرات حمله نداشت. اين ناشي از همان بحث روحي – رواني است که اشاره کردم.

او اضافه کرد: ديدار با آرژانتين خيلي سخت‌تر از نيجريه است چراکه نيجريه‌اي‌ها خلاق نبودند. آرژانتين برخلاف نيجريه کار گروهي دارد ، خلاق است، پشت محوطه جريمه حريف مي‌تواند حاضر شود. با اين همه ما به آينده اميدواريم. قطعا خوشحال نمي‌شويم که تيم‌مان 5 يا شش گل از آرژانتين بخورد و مي‌دانيم که يک امتياز از آرژانتين مثل سه امتياز با ارزش است. با اين همه تفکر کي‌روش در ديدار با آرژانتين بسيار مهم است. کسي فکر نمي‌کرد حقيقي در بازي با نيجريه بازي کند و او عملکرد خوبي داشت. تفکر کي‌روش در بازي با نيجريه جواب داد و اميدوارم در بازي با آرژانتين هم تفکراتش جواب دهد.

پاشازاده ادامه داد: به شخصه انتظار نداشتم چهار دفاع تيم ملي اينقدر خوب برابر نيجريه بازي کند. هرگاه بازيکني از مدافعان اشتباه مي‌کرد، مدافع ديگر او را پوشش مي‌داد و عملکرد صادقي و پولادي خارج از توقع من بود. بايد به چهار دفاع تيم ملي بگويم که چرا که عملکرد ديدني داشتند.

مربي استقلال در پايان و در پاسخ به اين سوال که چه زماني در تمرينات آبي‌پوشان حاضرمي‌شود، گفت: ان‌شاءالله در آغاز هفته آينده در تمرينات حاضر مي‌شوم کمي کارهاي تسويه‌حسابم باقي مانده و قرار است پنجشنبه جشن قهرماني براي تيم سابقم گرفته شود. با رفع موانع پيش رو به تمرينات اضافه شوم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا