گوناگون

پایان مرحله نخست تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در ارومیه

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عصر سه شنبه در این مراسم اظهارداشت: تلاشمان بر این است تا این دوره را بدون عیب و نقص برگزار و سطح نیمه حرفه ای را تثبیت کنیم و سپس در مسیر ارتقا به سطح کاملا حرفه ای گام برداریم.

سید محمد شروین اسبقیان افزود: مرحله نخست این دوره از تور در سلامت و صحت کامل و با بهترین کیفیت برگزار شد و امیدواریم مراحل بعدی نیز به همین نحو برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: این تور امسال برای نخستین بار به صورت نیمه حرفه ای و در سطح 2 – 1 بین المللی برگزار می شود و خوشحالیم که اعلام کنیم آمادگی و تجربه کافی برای میزبانی تور را داریم و همچون دوره های قبل با همکاری و همدلی مسئولان شاهد میزبانی هرچه مطلوب این مسابقات هستیم.

علی خلیلی افزود: 220 ورزشکار و 240 نفر دست اندرکار اجرایی از جمله هشت داور بین المللی و نمایندگان فدراسیون جهانی در برگزاری این رویداد ورزشی شرکت می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: تور دوچرخه سواری آذربایجان مایه افتخار و مباهات ایران اسلامی است.

علیرضا رادفر ادامه داد: بسیار خوشحالیم که میزبانی مرحله نخست این دوره از تور هستیم و صبح فردا نیز مرحله دوم این مسابقات از شهر ارومیه استارت می خورد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه چند سالی است کیفی ترین میزبانی ها را در مسابقات بین المللی و آسیایی داشته است و همکاری خوب ما با استان آذربایجان شرقی موجب بالا رفتن سطح فنی این دوره از تور شده است.

وی گفت: مرحله اول این تور از تبریز شروع شده و پس از گذر از میانگذر دریاچه ارومیه در پارک ائللر باغی این شهر به پایان رسید و مرحله دوم نیز صبح فردا از ارومیه شروع و بعد از گذر از سلماس و خوی به شهر جلفا در آذربایجان شرقی خاتمه می یابد.

امسال بیست و نهمین تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان – ایران برای اولین بار در سطح 1-2 و به صورت نیمه حرفه ای برگزار می شود و 75 هزار یورو جایزه برای آن تعیین شده است.

این دوره از رقابتها از بیست و هفتم خرداد تا یکم تیرماه سال جاری و در شش مرحله برگزار می شود و رکابزنان 956 کیلومتر را در مسیر استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رکاب می زنند.

مرحله نخست این رقابتها روز بیست و هفتم خرداد ماه سال جاری در مسیر تبریز – ارومیه و به مسافت 146 کیلومتر، مرحله دوم تا ششم نیز به ترتیب در مسیرهای ارومیه – منطقه آزاد ارس به طول 209، منطقه آزاد ارس – کلیبر به طول 150، کلیبر – مشکین شهر به طول 150، سرعین – تبریز به طول 191 و داخل تبریز به مسافت 110 کیلومتر برگزار می شود.

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) به دبیرخانه تور بیست و نهم، فردریک چان از هنگ کنگ به عنوان نماینده اصلی این اتحادیه و فیلیپ مارین از بلژیک به عنوان نماینده و ثبت کننده سطح تور در این رقابتها حاضر دارند.

نورمن شل مردین از انگلستان نیز همانند سال های گذشته به عنوان مشاور فنی و ˈدرک رونیˈ از ایرلند برای کنترل امور دوپینگ در کاروان تور بیست و نهم حضور دارد.

مارتین بروان از هلند و لوک گی سون از بلژیک نیز به عنوان داوران بین المللی تور از سوی اتحادیه شرکت دارند.

پیراهن طلایی تور که به تصویر سردار شهید مهدی باکری مزین شده است به نفرات اول دور اول از طرف معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی اهدا شد

13 تیم خارجی دراپاک استرالیا، آیسان و اوکیو ژاپن، آلفا بالتیک لیتوانی، بانسکا اسلوواکی، دوکلا پراها و اکسریمنت چک، کلس اوکراین، وورال برگ اتریش و تیم های ملی سوریه، ازبکستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان و پنج تیم داخلی تیم ملی، پتروشیمی و شهرداری تبریز، آینده و پیشگامان کویر یزد در این رقابت ها حضور دارند.

این دوره از رقابت‌ها به مدت شش روز و در شش مرحله برگزار می شود و دوچرخه سواران مسیر 990.4 کیلومتری را رکاب می زنند.

مرحله اول تبریز – ارومیه به مسافت 144.4، مرحله دوم ارومیه – منطقه آزاد ارس به مسافت 210.3، مرحله سوم منطقه آزاد ارس – تبریز به مسافت 149.3، مرحله چهارم به مسافت 186.7 در مسیر تبریز – مشکین شهر، مرحله پنجم سرعین – تبریز به مسافت 185.7 و مرحله ششم و پایانی در تبریز به مسافت 114 کیلومتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا