گوناگون

پرداخت تسهیلات اشتغالزا و حق وتو برخی بانک ها در استان لرستان

81227327 5805846

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان، طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های توسعه واحدهای فعال و خرید تجهیزات و ماشین آلات ابلاغ شده است.

در همین ارتباط، بانک ها در تفاهمی با شورای عالی اشتغال نسبت به تعیین میزان تسهیلات اقدام کرده که دراین تفاهم، توان بانکها برای اعطای تسهیلات نیز در نظر گرفته شده است.

در جلسه عصر روز گذشته کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، عدم پرداخت کامل این تسهیلات موجب

واکنش استاندار لرستان شد تا ˈهوشنگ بازوندˈ عدم پرداخت تسهیلات توسط برخی بانکها را به حق وتوی بانکها تشبیه کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان دراین جلسه گفت: در این راستا مقرر شده که 179 طرح، تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند و این در حالی است که این طرح ها با حضور نمایندگان بانکها بررسی شده و این نمایندگان در زمان تصویب طرح ها هیچگونه اعتراضی مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات نداشته اند.

علی آشتاب افزود: اما در حال حاضر پس از گذشت حدود چهار ماه از سال برخی بانکها با ارائه دلایلی از پرداخت این تسهیلات سرباز زده و تاکنون مبلغی به طرح های متقاضی پرداخت نکرده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که تصویب پرداخت 176 میلیارد تومان اعتبار بدون در نظر گرفتن هر گونه قید و شرطی از جانب بانکها بوده است.

مدیر بانک صادرات استان لرستان نیز گفت: با توجه به مصوبه سراسری بانک صادرات، این بانک تسهیلات مذکور را به طرح های نیمه تمام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی پرداخت می کند.

بهروز هدایتی تصریح کرد: شرط دوم پرداخت تسهیلات به متقاضیان این است که واحدهای تولیدی و متقاضی تسهیلات باید در نزد بانک صادرات حساب داشته باشند که از 36 طرح معرفی شده به این بانک، هیچیک نزد بانک صادرات حساب ندارند.

وی ادامه داد: همچنین در مصوبه بانک صادرات قید شده که تسهیلات با توجه به منابع و مصارف استانها پرداخت شود که هم اکنون در استان منابعی در این راستا وجود ندارد و از بانک مرکزی درخواست اعطای خط اعتباری کرده ایم.

این سخنان در حالی از طرف برخی بانکهای استان ارائه می شود که استاندار لرستان خواستار پیگیری بانکها برای رفع این شروط شد.

ˈهوشنگ بازوندˈ از عملکرد برخی بانکها دراین زمینه به عنوان حق وتو یاد کرد و افزود: طرح های اشتغالزا در کارگروه تصویب شده و پس از ارجاع به بانک دچار مشکل شده اند که عملا موجب سرگردانی و ناامیدی سرمایه گذاران می شود.

وی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات مصوبه صریح شورای عالی اشتغال است و اینکه برخی بانکها هم اکنون شرط و شروطی برای پرداخت تسهیلات اعمال می کنند، به دور از انتظار است.

استاندار لرستان گفت: در جلسه شورای عالی اشتغال تمامی مدیران عامل بانکهای کشور حضور داشته و شروطی در خصوص منابع و مصارف در نظر گرفته نشده بنابراین این مشکل بانکی باید تا پایان ماه جاری بررسی و برطرف شود.

بازوند ادامه داد: مدیران عامل بانکهای استان نیز با رویکرد حل مساله اقدام کنند چراکه از بانکها انتظار می رود نهایت همکاری خود را در راستای رفع مشکل بیکاری استان و همچنین مشکلات اقتصادی موجود در لرستان ، داشته باشند.

وی با تقدیر از بانک های سپه و رفاه به دلیل پرداخت به موقع تسهیلات، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها، وضعیت اقتصادی استان را از نزدیک درک کرده اند و نباید اجازه دهند اینگونه مشکلات در استان ایجاد شود.

وی افزود: بانک های عامل تسهیلات نیز نباید شرط و شروطی برای مجریان طرح های مصوب، بگذارند و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات در استان بکار بگیرند، چراکه استان های دیگر این مصوبات را اجرایی کرده و هیچگونه شرط و شروطی برای مجریان طرح قائل نشده اند.

7269/1625

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا