گوناگون

پست نیاز به به‌روز رسانی دارد

مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: پست برای جوابگویی به مطالبات مردم نیاز به به‌روز رسانی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان رضوی، دکتر محمد شفیعی با ابراز تاسف از کاهش مرسولات پستی در ایران اظهار کرد: سرانه مرسولات پستی در کشورهای اروپایی سالانه بیش از 300 مورد، در آمریکا 800 مورد و در ایران 8 مورد برای هر نفر است.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر دولت بر ارسال مرسولات بازار در ایران بیان کرد: سهم مرسولات پستی در بازار کشور فقط 25 تا 30 درصد است و دولت بر مرسولات بازار هیچ نظارتی ندارد.

مدیرکل پست خراسان رضوی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: ترافیک مرسولات پستی 6 درصد رشد داشته که این رقم نسبت به کل کشور پایین است.

وی با اشاره به اینکه سهم شبکه پستی 20 درصد از بازار بوده و 70 درصد آن توسط بخش‌های دیگر مدیریت می شود، اظهار کرد: متاسفانه رایج و عادی شدن مدیریت شبکه پستی توسط ارگان‌های دولتی و خصوصی سبب ریزش سهم پستی در بازار خدمات شده است.

وی افزود: سرانه محصولات در کشورهای اروپایی حدود 300 مرسوله درسال بوده این در حالی است که در ایران سرانه محصولات به سختی به 8 مرسوله می‌رسد.

شفیعی تصریح کرد: راه اندازی سرویس *193# روی سیستم گوشی‌های همراه، پست رسانه، پست مالی و پست وی‍ژه از جمله سرویس‌های جدید ما در سال جاری بوده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی در خصوص پست ویژه بیان کرد: با توجه به اینکه در گذشته پست ویژه براساس زمان بندی مشخصی راه‌اندازی شد در سال جاری بخشی به عنوان پرداخت غرامت در صورت عملکرد نامناسب زمانی نیز اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه درآمد پست خراسان نسبت به میانگین کل کشور کمتر است، بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال 22 میلیون مرسوله در خراسان جابه‌جا شده که رشد ترافیک آن 6 درصد بوده است. میانگین هزینه سرانه پستی هر خراسانی حدود 2400 تومان است اما این رقم در کل کشور معادل 3700 تومان است.

شفیعی بیان کرد: اضافه شدن انتخاب زمان توزیع و افتتاح باجه‌های خدمات الکترونیک دو خدمت جدیدی است که در استان به مشتریان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از یک ماه قبل طرح جمع‌آوری مدارک مورد نیاز صدور سند را در استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با این کار نیازی به مراجعه حضوری برای صدور اسناد مالکیتی در استان نیست همچنین ترخیص خودرو نیز از دیگر خدماتی است که اخیرا در تعدادی از شهرستان‌های استان به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدشفیعی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره پست رشتخوار، از حسین قاسم نژاد، مدیر پیشین پست رشتخوار، تقدیر و آقای حسین عباسی به عنوان مدیر جدید پست رشتخوار معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا