گوناگون

پنجمین همایش بین المللی باران غدیر در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مومنی شریف ظهر پنج شنبه در پنجمین همایش باران غدیر در هفته ولایت در تالار نور مشهد اظهار کرد: هدف اصلی این همایش تجلیل و باز معرفی فضایل امیرالمومنین علی (ع) است که به تمامی بشریت تعلق دارند و فطرت پاك جهان را به خود جذب كرده است.

مومنی شریف بیان كرد: همه افرادی که با فضایل امام علی(ع) آشنا شدند، به او عشق می ورزند و این نشان از این است که امام علی (ع) تأثیری شگرف بر تمامی آزادگان می گذارد.

وی ادامه داد: پنجمین دوره از همایش باران غدیر هر ساله با حضور شاعران برجسته كشور و شاعران از کشورهای همسایه و مسلمان ایران برگزار و امسال نیز شاعران از کشورهای هندوستان، پاکستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکیه و لبنان میهمان این همایش هستند.

به گفته رئیس حوزه هنری شاعران از ادیان دیگر نیز خود را پیرو این امام بزرگوار می‌دانند و در مدح و ثنای او به شعر می سرایند.

وی گفت: سال گذشته شاعران بسیاری دراین همایش هستند و امسال نیز شاعران از مناطق مختلف دراین همایش حضور دارند و این نشان از این است که پیروان علی (ع) در جهان کم نیستند.

مومنی شریف با تأکید بر این که اهل بیت (ع) مایه وحدت میان شیعه و سنی و آزادگان هستند تصریح کرد: همایش باران غدیر با هدف تقدیر از این شخصیت بزرگ تاریخ و شاعران مدیحه سرای این امام بزرگوار برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری كرد تا برگزاری این همایش در شأن مقام این امام بزرگوار برگزار شده باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا