گوناگون

پوتين روابط بهتر را بين مسکو و واشنگتن خواستار شد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  به نقل از خبرگزاری رویترز ، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه روز جمعه در پیام تبریکی به “باراک اوباما ” همتای آمریکایی خود به مناسبت روز استقلال آمریکا ، روابط بهتر بین مسکو و واشنگتن را خواستار شد.

روابط آمریکا و روسیه طی چند سال اخیر بر سر برخی مناقشات و اختلاف ها از جمله بحران در اوکراین ، سوریه و همچنین اختلاف بر سر مسئله دموکراسی و حقوق بشر به پایین ترین سطح خود رسیده است. آمریکا و روسیه هر دو از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند و از امتیاز وتو برخوردارند.

کرملین در بیانیه ای اعلام کرد :” رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد به رغم اختلاف ها و مشکلات موجود ، روابط بین دو کشور بر پایه برابری و واقع بینی گسترش یابد. پوتین همچنین تاکید کرد روسیه و آمریکا به عنوان کشورهایی که در حفظ ثبات و امنیت بین المللی وظیفه ای فوق العاده دارند باید برای منافع کشورهای خود بلکه برای همه جهان همکاری کنند.”

آمریکا به علت نقش روسیه در بحران اوکراین ، پس از انضمام شبه جزیره کریمه از اوکراین به روسیه تحریم هایی را علیه برخی شرکت ها و اتباع روسیه اعمال کرد.

واشنگتن همچنین تهدید کرده ممکن است بر سر آنچه حمایت مسکو از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین می داند ، تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند.

این در حالی است که روسیه هر گونه دست داشتن در شورش اوکراین را رد و آمریکا را به تلاش برای محدود کردن این دشمن سابق دوران جنگ سرد خود متهم می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا