گوناگون

استاندار خراسان رضوی: بکارگیری روشهای جدید برای استفاده بهینه از منابع آب یک ضرورت است

81193184 5747080

علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در جلسه بررسی راهکارهای تامین آب شرب استان خراسان رضوی در مشهد افزود: بازچرخانی آب، تصفیه پسابهای خانگی و صنعتی، اجرای طرحهای نوین آبیاری، ارایه الگوی کشت و توسعه کشت های گلخانه ای از جمله این روشهاست.

وی گفت:مصرف سالانه آب در استان حدود هفت میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است که از طریق نزولات آسمانی، چاههای آب، ذخیره سدها و برداشت از سفره های زیر زمینی تامین می شود.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود ،افزود: باید با اجرای طرحهای آبخیزداری، آبخوان داری، استفاده از روشهای نوین آبیاری و مکانیزه کردن بخش کشاورزی نسبت به تغذیه سفره های زیر زمینی و جلوگیری از افت بیش از پیش سطح آب اقدام کرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ساماندهی چاههای آب کشاورزی و جلوگیری از اضافه برداشت از منابع آبی استان، افزود: باید بین وضعیت منابع آبی و تقاضای آن تعادلی منطقی برقرار شود.

وی مدیریت روان آب ها و آبهای سطحی و همچنین جلوگیری از خروج آبهای مرزی را از جمله مواردی دانست که باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به موقعیت ویژه مشهد مقدس و تردد تعداد قابل توجه زائر در طول سال به این شهر، تامین آب شرب سالم در آن را یک ضرورت توصیف کرد و گفت: پروژه خط انتقال آب سد دوستی به مشهد، نیز با هدف تامین بخشی از آب شرب و جلوگیری از برداشت بی رویه از منابع آب، اجرایی شده است.

1922/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا