گوناگون

پژوهش در حوزه سلامت نقش بسزایی در ارتقای شاخص های سلامت و توسعه پایدار ایفا می کند

81240153 5827720

دکتر صمد غفاری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: انجام پژوهش در حوزه سلامت همگانی برای ارتقای شاخص های سلامت و توسعه کشور امری ضروری است.

وی اظهارکرد: درطول فعالیت 10ساله مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز 185 طرح تحقیقاتی توسط محققان ارایه شده که از این تعداد 150 طرح مصوب و 80 طرح آن خاتمه یافته است.

این متخصص قلب، انجام پژوهش های پایه ای و شناسایی عوامل خطر، پیشگیری و درمان بیماری های قلب و عروق و همچنین تحقیق بر روی اثرات ترکیبات دارویی سنتی و گیاهی را از جمله اهداف اصلی فعالیت این مرکز عنوان کرد.

وی اظهار کرد: بیمارستان تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز به عنوان مرکز ارجاعی قطب شمالغرب کشور بزرگترین سرمایه تحقیقاتی این مرکز است.

دکتر غفاری با بیان اینکه عمده بیماری های پیچیده قلب و عروق شمالغرب کشور به بیمارستان شهید مدنی تبریز ارجاع داده می شود، افزود: تعداد زیاد بیماران ارجاعی به این مرکز زمینه مساعد را برای تحقیقات فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ساختارهای پژوهشی در بیمارستان های استان ضعیف است، تاکید کرد: ضروری است زیرساخت های تحقیقاتی در بیمارستان ها تقویت شود.

رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: از اولویت های مهم این مرکز علاوه بر کمیت، افزایش بهبود کیفیت تحقیقات و رعایت اخلاق در رابطه با بیمار و نگارش مقالات علمی است.

وی با اشاره به انتشار مجله بین المللی تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از حدود یکسال قبل این مجله توانسته با اندکس شدن در پاب مد در سطح اول مجلات جهانی قرار گیرد.

دکتر غفاری با بیان اینکه این مجله تابلوی تمام نمای فعالیت های پژوهشی و درمانی این مرکز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با بیماری های قلبی و عروقی است، افزود: در واقع اکثر کارهایی که در استان صورت می گیرد، توسط این مجله بین المللی انعکاس جهانی پیدا می کند.

وی از جمله مقالات برجسته این مرکز را طرح تحقیقاتی انجام شده توسط دکتر سهرابی در خصوص بیماری کوارکتاسیون آئورت برشمرد و گفت: این طرح جزو بزرگترین تحقیقات جهانی در خصوص این بیماری است که بر روی 120 مریض انجام و در مجله آمریکایی jacc intervention به چاپ رسیده است.

رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افراد دانشگاهی و پزشکان خواست در راستای اهداف مرکز و افزایش سلامت قلبی و عروقی مردم با این مرکز همکاری کنند.

وی همچنین از خیران سلامت خواست جهت بهبود و ارتقای سطح تحقیقات قلبی و عروقی در راستای افزایش سطح سلامت همگانی این مرکز را یاری کنند.

6120/587

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا