گوناگون

پیرشدن جمعیت عوارض و پیامدهای ناگواری برای کشور دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی شامگاه چهارشنبه در ضیافت افطاری علما و روحانیون شهرستان بناب که به مناسبت ماه مبارک رمضان ترتیب یافته بود، با تاکید بر اینکه روحانیون مدافعان دین خدا در هر جامعه و شهر یا روستایی هستند، گفت: روحانیون باید قدر و جایگاه خود را بدانند چراکه آنها به عنوان ناشران و مبلغان دین خدا هستند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش جمعیت و پیری آن در کشور، افزود: عادت غلط فرزند کم داشتن از زمان رژیم گذشته در کشور ما شروع شد و متاسفانه اکنون هم در اثر تبلیغات دشمنان نظام جمهوری اسلامی ادامه دارد.

حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر اینکه فرزند کم داشتن درجامعه کنونی تبدیل به عادت برای زوج های جوان شده است، ادامه داد: باید روحانیون در سخنرانی های خود مردم را نسبت به عواقب پیر شدن جمعیت آگاه سازند و دولت نیز با کمک سایر بخش ها و نهادها چاره ای برای جوان تر کردن جمعیت بیندیشد.

وی با بیان اینکه یک کشور پیر در حوزه های مختلف اقتصادی، امنیتی و سیاسی دچار رکود می شود، گفت: خانواده ها باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند و زوج های جوان نیز درک بیشتری نسبت به این قضیه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا