گوناگون

چند خبر کوتاه از مناطق 22 گانه شهرداری تهران

81221030 5795328

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وحید نوروزی، شهردار منطقه 18 خاطر نشان کرد: مدیریت شهری به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان ویژه برنامه ای را ظرف چند روز آینده در بوستان قائم در 10شب برگزار می کند که این برنامه به طور زنده در یکی از شبکه های سیما پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای حمایت مادی و معنوی از مساجد همواره پیشقدم است ، اظهارداشت :مساجد راباید مردم و روحانیان اداره کنند و مدیریت شهری به عنوان یک حامی درحد امکاناتش ،نقش پشتیبانی داشته باشد .

نوروزی در ادامه ازتشکیل شورای مذهبی دراین بخش از پایتخت خبر داد و گفت : جمع بندی مباحث مرتبط با مساجد ، هیات ها و تشکل های مذهبی در این شورا انجام خواهد شد و مدیریت شهری نیز بر اساس تصمیمات این شورا به عنوان حامی این اماکن و تشکل ها به ایفای نقش می پردازد.

سید مازیار علوی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 16 نیز در گفت وگو با ما با اشاره به اولین جلسه هم اندیشی آموزشی- پژوهشی ستاد راهبری مدیریت محلات که در این معاونت برگزارشد، گفت: یکی از مصوبات این جلسه، ارائه خدمات آموزشی رایگان به زنان سرپرست خانوار بود.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار منطقه 16( تحت پوشش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه) می توانند با دریافت معرفی نامه از اداره امور بانوان این معاونت، بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان، از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

منصور کتانباف، شهردار منطقه 20 نیز گفت: نمایشگاه بزرگˈشهر بندگیˈ منطقه 20 با 4 محور فعالیت در زمینه های آئینی-مذهبی، فرهنگی-هنری، ورزشی و اجرای برنامه های شاد و متنوع زنده پذیرای شهروندان روزه دار است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نمایشگاهی شهر بندگی که در بوستان ولیعصر(عج) و در جوار مقبره شهدای گمنام دایر شده است گفت: مجموعه نمایشگاهی شهر بندگی به منظور غنی سازی اوقات روزه داران در زمان های پیش و پس از افطار و به مدت 17 شب میزبان شهروندان شهرری است.

کتانباف ارائه خدمات رایگان فرهنگی، هنری، مذهبی و تفریحات ورزشی را از ویژه برنامه های این نمایشگاه که 127 غرفه دارد، برشمرد و افزود: استقرار غرفه های ایثار و شهادت در جوار مقبره شهدای گمنام و سراهای محله با محوریت هویت های ملی، محله ای، زیست محیطی، دینی و… از نقاط قوت این مجموعه است که خدمات فرهنگی و مذهبی به شهروندان ارائه می کنند.

منطقه 12 به نگین تهران تبدیل می شود

علی محمد نژاد، شهردار منطقه 12 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نشست ستاد احیاء هویت بافت تاریخی منطقه 12، خاطر نشان کرد: این نشست روز گذشته با حضور جانشین سازمان بازرسی شهرداری تهران ، جمعی از معاونین این سازمان و هیئت همراه در سرای کاظمی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در بحث احیاء بافت های تاریخی منطقه 12 اراده شد، افزود: در راستای سخنان شهردار تهران مبنی بر تبدیل این منطقه به نگین شهر تهران، اقداماتی در دست اجرا است.

تهرام/1393/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا