گوناگون

چهارمین جشنواره گلهای بابونه در نمین برگزار شد/ تاکید بر معرفی مناطق گردشگری

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که عصر جمعه برگزار شد، فرماندار نمین گفت: هم مرز بودن این شهرستان با استان گیلان و جمهوری آذربایجان و پتانسیل های گردشگری نهفته، از قابلیت‌های مهم برای توسعه و پیشرفت نمین است.

سید مهدی جوادی افزود: با توجه به این استعدادها و ایجاد گمرک و بازارچه مرزی می توان شهرستان نمین را از بن بستی که به آن دچار شده خارج و زمینه رشد و شکوفایی آن را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: حفظ و تقویت صنایع دستی شهرستان نمین از جمله گلیم که شهرت جهانی دارد، می تواند برای حل بسیاری از مشکلات منطقه در زمینه اشتغالزایی و کاهش میزان بیکاری که در حال حاضر یکی از مشکلات این شهرستان است، راهگشا باشد.  

فرماندار نمین پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام، ایجاد جاذبه‌های تاریخی و تلاش برای توسعه بخش صنایع دستی و گردشگری را از برنامه‌های اولویت‌دار این شهرستان برشمرد و بر تعامل بیش از پیش دستگاه های استانی و شهرستانی تاکید کرد.

وی به سابقه دیرین این شهرستان در حوزه فرهنگ و سنگر علم و هنر اشاره کرد و ادامه داد: توسعه این امر حضور و مشارکت مردم و برنامه ریزی مناسب را می طلبد.

IMG20323717

جوادی با اشاره به موقعیت خاص این شهرستان در تولید و صنعت، از آمادگی فرمانداری برای حمایت از سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های گردشگری، توسعه فنی مراکز تولیدی، کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید در منطقه خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره گل های بابونه در این استان پس از چهار سال وقفه ادامه داد: روز یکشنبه 25 خرداد به عنوان روز گل و گیاه نامگذاری شده اما به دلیل اینکه این جشنواره به حضور خانواده ها و در روز تعطیل برگزار شود، دو روز زودتر اجرا شد.

یحیی نقی زاده برگزار این جشنواره در منطقه فندقلو واقع در شهرستان نمین را به دلیل معرفی این منطقه نمونه گردشگری در سطح کشور عنوان کرد و یادآور شد: جشنواره گل های بابونه یکی از مهمترین و پرمخاطب ترین جشنواره های این استان است.

وی تاکید کرد: سیاست گذاری ها در خصوص این جشنواره مطلوب بوده، چنانچه امروز شاهدیم پس از چهار سال جشنواره با استقبال گسترده مردمی و گردشگران داخلی برگزار شد.

نقی زاده همچنین شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه بویژه جنگل نمونه گردشگری فندقلو، توسعه امکانات گردشگری در مناطق گردشگری نمین، معرفی توانایی استان در زمینه گیاهان دارویی، ایجاد شور و نشاط در جامعه و… را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

IMG09281341

وی با اشاره به تدارک برنامه های شاد و مفرح در کنار برنامه های تفریحی و گردشگری برای خانواده و گردشگران در این جشنواره متذکر شد: علاوه بر این غرفه هایی نیز به منظور معرفی صنایع دستی استان، غذاهای محلی و برگزاری آئین های سنتی در این جشنواره در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان توسعه مناطق گردشگری بویژه مناطق نمونه گردشگری را از برنامه های اولویت دار این سازمان در جهت توسعه گردشگری استان برشمرد و تاکید کرد که برگزاری جشنواره های متعدد و با حضور گردشگران یکی از مهمترین راهکارهای توسعه گردشگری است.

به گفته وی در جشنواره امسال و در راستای نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست، برنامه پاکسازی زباله های منطقه همرمان با اجرای این جشنواره با مشارکت خانواده ها و جوانان اجرا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا