گوناگون

کارآفرینان برتر استان قزوین تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان قزوین روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام حسینی، روح اللهدعباسپور، رجب رحمانی، داود محمدی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، محبی دبیر جشنواره ملی کارآفرینان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران دستگاههای اجرایی، جمعی از کارگران و کارآفرینان در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

IMG12405601


عباسپور: مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخلی است

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم در این جشنواره گفت: در شرایط کنونی که دشمن با حربه اقتصادی به جنگ با ایران آمده باید بتوانیم بخش تولید و صنعت خود را تقویت کنیم تا آسبب ها خنثی شود.

وی افزود: اگر بخواهیم شعار امسال رهبری در حوزه اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی محقق شود و در اقتصاد مقاومتی موفق باشیم باید از تولید داخلی حمایت جدی کنیم.

عباسپور بیان کرد: در سالهای اخیر هزینه های سنگینی بر کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور تحمیل شد و مشکلات زیادی در مسیر تولیدکنندگان ایجاد شد که مربوط با کار نیست بلکه ناشی از فشارهای بیرونی دشمنان است اما همه باید بدانیم اگر بخواهیم روی پای خود بایستیم و مستقل باشیم باید هزینه های سنگین آن را پرداخت کنیم.

IMG12405690

این نماینده تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مقابله با دشمنان در موضوع اقتصاد است و تنها راهکار آن تقویت تولید داخلی و حمایت جدی از کارآفرینان و تولیدکنندگان است که با حفظ انسجام و وحدت مجلس، دولت و مردم و اصلاح الگوی مصرف و مردمی کردن اقتصاد می توان گام ارزشمندی در این مسیر برداشت.

وی یادآورشد: اختصاص 10 هزار میلیارد تومان از محل یارانه ها که سه هزار و 500 میلیارد آن واقعی شده از کارهای خوب دولت است که می تواند بستر حمایت از تولید را فراهم و تقویت کند..

رحمانی: ثبات اقتصادی رکن اصلی حمایت از تولیدکنندگان است

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این جشنواره بود که با اشاره به اهمیت حمایت از تولید اظهارداشت: ثبات قوانین در حوزه اقتصاد و تولید از کارهای مهمی است که باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود که خوشبختانه در لایحه بودجه سال گذشته هم تا حد توان برای حل مشکلات صنعت و تولید اقدام شد که می تواند انگیزه تولیدکنندگان را بالا ببرد.

وی افزود: در قانون برنامه در بند واو بند یک و دو حدود 100 میلیارد د لار به عنوان بیع متقابل برای صنعتگران پیش بینی شده که بازپرداخت آن 10 ساله است و برای تقویت بخش خصوصی موثر است.

رحمانی یادآورشد: برای اجرای اصل 44 قانون اساسی یک کمیسیون ویژهع تشکیل شده تا این اصل بهتر اجرایی شود و 17 میلیارد هم فاینانس برای پروژه های نیمه تمام دیده شده و در بند دال تبصره پنج در خصوص صندوق توسعه ملی که 20 درصد بود هر سال سه درصد اضافه می شود که 10 درصد به صورت ارزی و 10 درصد ریالی و ارزی در اختیار صنعتگران قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همچنین مدیران بانک های دولتی و خصوصی موظف شده اند در مدت یک هفته تقاضای صنعتگران را بررسی و مدارک آنها را دریافت و در مدت دو ماه نتیجه نهایی را اعلام کنند تا تولیدکننده تکلیف خود را بداند.

IMG12405333

وی افزود: وقتی مدارک به صندوق توسعه ارسال شود این صندوق موظف است در مدت 15 روز نتیجه را اعلام کند و تسریع در کار باید به گونه ای باشد تا رضایت تولیدکننده و صنعتگر را جلب کند.

رحمانی گفت: صندوق توسعه ملی هم باید در هر سه ماه گزارش کاملی از وضعیت پرداختی ها داشته باشد و امیدواریم در سال جاری با مدیریت جهادی و عزم ملی همه دست به دست هم دهیم و با تلاش همه جانبه در رساتای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری کشور را از مشکلات نجات دهیم.

حجت الاسلام حسینی: همراهی بانکها با تولید ضعیف است

همچنین حجت الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه حمایتهای بانکی گفت: امروزه متاسفانه بانکها به گونه ای عمل می کنند که به تولید کمک نمی شود.

وی افزود: اگر سود بانکی اصلاح شود میتوان امیدوار بود که رونق به تولید و اقتصاد بازخواهد گشت و واسطه ها رشد نخواهند کرد.

حسینی تصریح کرد: در جامعه دلالان و واسطه ها با کمترین تلاش بیشترین سود را نصیب خود می کنند و تولیدکننده با تلاش شبانه روزی و تحمل مشکلات فراوان باید سودهای کلان بانکی پرداخت کند و آسیب ببیند.

وی گفت: باید بانکهای دولتی و خصوصی بیشترین همکاری را با تولیدکننده و صنعتگر داشته باشند تا بتوان امیدوار بود مشکلات و موانع تولید کاهش یابد.       

IMG12405559

بابایی: معرفی کارآفرینان برتر به توسعه فرهنگ اشتغال کمک می کند

مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این جشنواره ضمن ارائه گزارشی از نحوه انتخاب افراد برتر اظهارداشت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و معرفی افراد شاخص در حوزه های مختلف برگزار شده است.

وی افزود: بیش از دو هزار نفر در سایت جشنواره ثبت نام کردند که 338 نفر در بخش خدمات، 299 نفر در بخش کشاورزی و 538 نفر در صنعت که پس از بررسی مستندات و بازدید از محل واحدها از هر بخش 10 نفر انتخاب شدند و در پایان هشت نفر معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: با ارزیابی محورهای نوآوری، ریسک پذیری، اشتغالزایی، آینده نگری و بهره وری در توسعه منابع انسانی توسط هشت داور از اداره کار، سازمان جهاد و سازمان صنعت و اساتید دانشگاهی تلاش شد افراد شایسته انتخاب شوند.

بابایی یادآورشد: سهم مدیران خلاق و کارآفرین در توسعه اقتصادی و افزایش بهره وری در تولید تعیین کننده است و اگر بتوانیم از ایده های افراد مبتکر در حوزه تولید بخوبی استفاده کنیم زمینه شکوفایی خلاقیت ها فراهم می شود.

IMG12404831

در این مراسم در بخش صنعت از نادر توری از شرکت یاتاقان بوش، هادی غنچه از نفیس نخ، عزیز الله عظیمی از صنایع غذایی شال ایران، در بخش کشاورزی علیرضا بابایی از شرکت کاسپین گل پارسیان، سید رضا خسروی از کشاورزی و دامپروری مافی، بهناز ثقفیان لاریجانی از تعاونی کوشک مازرون، محمد حسین خوانساری از تعاونی پیشگامان رایان نقش و فرزانه روستایی از تعاونی نقش فیروز تاک تجلیل شد.

همچنین سید مرتضی عبد حسینی فرزند شهید و کارآفرین نمونه، محمد امینی از شرکت نیرو محرکه و علی اکبر بابایی کارگر برگزیده از شهرداری محمدیه به عنوان افراد برتر و بهمن بیاضیان از شرکت پل فیلم مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم همچنین از طرح قرآنی نیروم محرکه قزوین رونمایی شد.

در این طرح هر شب یک صفحه از قرآن کریم توسط کارگران و مدیران شرکت نیرو محرکه تلاوت و قرآن ختم می شود.

در این طرح 604 نفر از کارکنان این شرکت ثبت نام کرده و هر شب یک صفحه قرآن تلاوت می کنند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا