گوناگون

کارگروه استان‌های زیارتی در هیئت دولت تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش شامگاه شب در جلسه کارگروه هدفمندی یارانه‌ها در استانداری قم با اشاره به فرارسیدن سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم، این سفر را پر خیر و برکت توصیف کرد و اظهار داشت: شخص ایشان نسبت به قم بسیار با حساسیت برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اختصاص 70 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم افزود: بانک مرکزی اردیبهشت‌ماه ما را از اختصاص بودجه‌های سفر ناامید کرد اما باز لطف رهبر انقلاب نسبت به مسائل قم موجب شد اتفاقات خوبی بیفتد.

استاندار قم گفت: کارگروه دو استان زیارتی کشور در هیئت دولت تشکیل شد و چند نفر از وزرا مشخص شده تا با استان‌های قم و مشهد در خصوص مسائلی که نیازهای این استان‌ها محسوب می‌شوند، وارد تعامل شوند.

وی خاطرنشان کرد: مصوبات این کارگروه مانند مصوبات خود هیئت دولت است و کار را برای ما استانداران بسیار آسان‌تر کرده است.

در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی کم‌کاری کرده‌ایم

حجت‌الاسلام صالحی‌منش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه باید به برون رفت از شرایط کنونی در اقتصاد کمک کنند ادامه داد: آمریکا و کانادا امروز دو کشور بزرگ جهان هستند که چندان محدودیت منابع نداند اما انرژی خورشیدی را از صحراهای آفریقا بهره‌برداری و ذخیره سازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نور خورشید مانند یک دریای پرنعمت الهی است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم گفت: از روزی که استاندار شدم ده‌ها مورد دانشمندان در این زمینه جلساتی با من گذاشتند و مطالب بسیار خوبی مطرح شد اما مجموعه استان شرایط انجام کار را برایشان فراهم نکرد و این مشکل ما بود نه آنها.  

برکت در عمل به شرع مقدس است

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: همه باید دست به دست هم داده و موانع را از راه برداریم. به ویژه بانک‌ها باید تلاش بیشتری برای در اختیار قرار دادن منابع داشته باشند.

حجت‌الاسلام صالحی منش با اشاره به اینکه بانک‌ها در زمینه اقتصاد بدون ربا کم کاری می‌کنند گفت: اغلب ظاهر را درست می‌کنند اما باطن همان ربا است.

وی اظهار داشت: اگر به آنچه که شرع مقدس به ما دستور داده عمل کنیم به برکت لطف خداوند مشکلات برداشته می‌شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: دانشمندان علوم اسلامی در قم و تهران نسبت به مسائل بانکداری ربوی هشدارهای لازم را داده‌اند اما در عمل اصلاحی صورت نگرفته است.  

وی با اشاره به اینکه خداوند در کار سالم و کسب حلال برکت و توفیقی قرار داده گفت: اگر مردم ایمان و تقوا داشته باشند باران رحمت بارش گرفته و رزق و روزی زیاد می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش ابراز داشت: در حال حاضر در استان پتانسیل خوبی برای پیشرفت و توسعه دارد که نمونه‌اش حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و آرامش و امنیت استان است.

وی گفت: اداراتی که در زمینه پیشرفت استان مانع ایجاد کنند با برخورد تند مواجه خواهند شد و ما هم دست سازمان‌های نظارتی را برای این برخورد باز می‌گذاریم.

استاندار قم ابراز داشت: قم مانند یک کارگاه بزرگ کار است و میان مسئولان شهری و استانی تفاهم خوبی برای کار ایجاد شده است که از این فرصت باید استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها را نباید دست کم گرفت افزود: با توجه به مشکلاتی که در زمینه صادرات به عراق وجود دارد باید با استان‌های مرزی تماس گرفته شده و تلاش کنیم اهداف صادراتی دیگری غیر از عراق را برای استان تعریف کنیم.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا