گوناگون

کاهش اهدا در رمضان تامین برخی فراورده های خونی را مشکل کرده است

81228312 5807599

دکترغلامرضا حاجیانی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در ماه های دیگرماهانه سه هزار واحد خون از اهدا کنندگان گرفته می شد که این میزان در ماه رمضان به زیریکهزار و500 واحد رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش ذخیره خونی پیش از ماه مبارک رمضان این مشکل چندان محسوس نیست ولی ممکن است برخی از عمل های غیراضطراری به دلیل کاهش فرآورده های خونی به پس از ماه رمضان موکول شود.

حاجیانی اظهارکرد: مردم باید دراین ایام نیز مانند دیگر روزهای سال در امر خداپسندانه اهدای خون همکاری و حضور فعال داشته باشند.

وی گفت: درماه رمضان نیز پایگاه انتقال خون بوشهر در دونوبت صبح از ساعت هشت صبح تا 12 و30 دقیقه ظهر و از نیم ساعت پس از افطارتا ساعت 23و30 دقیقه پذیرای اهدا کنندگان است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: پایگاه انتقال خون برازجان نیز در روزهای زوج پس از افطار و در روزهای فرد در نوبت صبح از مراجعان خونگیری می کند.

حاجیانی افزود: پایگاه های انتقال خون شهرهای کنگان و گناوه نیز هر روز پس از افطار پذیرای مراجعه کنندگان است.

وی بیان کرد: تاکنون نیاز به درخواست خون از استان های دیگر نداشته ایم و درمواردی فرآورده های خونی مورد نیازآن ها نیز تامین کرده ایم.

حاجیانی یادآورشد: درسه ماه نخست سال جاری از12 هزار و236 نفراهدا کننده خونگیری شد که 9 هزار و579نفر شرایط اهدا را داشتند.

وی افزود: در این مدت 19 هزارو 383 واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت، پلاسما و کرایو تولید و15 هزارو500 واحد فرآورده خونی در بیمارستان ها و مرکز درمانی استان بوشهر توزیع شد.

در استان بوشهر 700 بیمار تالاسمی ماژور وجود دارد که به طور میانگین هر هفته به یکهزارو 200 واحد گلبول قرمز نیازدارند. ک/3

632/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا