گوناگون

کاهش فوت بر اثر حوادث رانندگی در فارس طی نیمه 93

‌مدیر‌کل پزشکی قانونی استان فارس گفت: در نیمه اول سال 93 شاهد کاهش میزان فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در این استان بوده‌ایم.

دکتر سعید غلامزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، گفت: براساس آمارها شاهد کاهش 20 تا 25 درصدی فوت براثر حوادث رانندگی در حوادث درون‌شهری در سطح استان فارس بوده‌ایم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تمام اجساد فوت‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی، به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود، گفت: این آمار در مورد تصادفات برون‌شهری کاهشی 4 درصدی را نشان می‌دهد.

غلامزاده خاطرنشان کرد: کاهش آمار فوت ناشی از حوادث رانندگی نشان‌دهنده تاثیرگذاری برنامه‌های اجرا شده از سوی دستگاه‌های مختلف، خصوصا پلیس راهور و همچنین راه و شهرسازی بوده است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته شاهد کاهش قابل توجه مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در استان فارس بودیم.

غلامزاده با تایید افزایش گرایش مصرف کنندگان موادمخدر به مواد صنعتی، گفت: امکان تشخیص اینکه فوت‌شده براثر سوء مصرف مواد مخدر، تحت تاثیر مواد مخدر صنعتی فوت کرده یا فوت او به‌دلیل مصرف مواد سنتی بوده، دشوار است.

وی با تصریح اینکه اغلب معتادان، انواع موادمخدر صنعتی و سنتی را استفاده می‌کنند، گفت: باید تلاش کنیم تا آسیب‌ها و خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر خصوصا موادمخدر صنعتی را به گروه‌های مختلف جامعه، آموزش دهیم.

غلامزاده خاطرنشان کرد: حتی بسیاری از داروهایی که تحت عنوان داروهای چاق‌کننده یا لاغرکننده، از مجاری غیررسمی تبلیغ شده و به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود، اعتیادآور و بسیار خطرناک بوده و جزو موادمخدر صنعتی دسته‌بندی می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین گفت: طی سال‌های اخیر موفق به ایجاد سالن‌های تشریح در برخی از شهرستان‌های استان شده‌ایم و اکنون علاوه بر سالن تشریح مجهز موجود در شیراز، در شهرهای کازرون، داراب، نورآباد، آباده و لار نیز این سالن‌ها راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به راه‌اندازی قریب‌الوقوع سالن تشریح در شهرستان جهرم، گفت: امسال با تکمیل تجهیزات پزشکی قانونی فارس، مجموعه آزمایشگاه‌های این اداره کل در شیراز تکمیل شده و اکنون در انجام آزمایش‌های مختلف سم‌شناسی و آسیب‌شناسی و سرولوژی، نه‌تنها به سایر استان‌ها نیازی نداریم، بلکه قادر به تامین نیازهای استان‌های همجوار هم هستیم.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا