گوناگون

کاهش مراجعه حضوری به ادارات ثبت اسناد و املاک/ 18 سامانه الکترونیکی فعال شده‌است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رحمتی‌زاده دوشنبه عصر در جمع خبرنگاران ابراز کرد: با تدوین برنامه‌های کارآمد با محوریت فناوری اطلاعات در به کارگیری فناوری‌های نوین به منظور مکانیزه کردن امور از طریق سامانه‌های الکترونیکی، ساماندهی بانک‌های اطلاعاتی و فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب در جهت ثبت نوین گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی عنوان کرد: تنوع و حجم عظیم خدمات ثبتی سبب مراجعات گسترده متقاضیان به اداره ثبت اسناد و املاک است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اعلام اجرایی شدن کلیه سامانه‌های الکترونیکی سازمانی در سطح واحدهای ثبت اسناد و املاک استان افزود: ادارات ثبت اسناد و املاک مکلف به اجرایی کردن ثبت نوین و کاهش مراجعه حضوری مردم در دریافت خدمات هستند.

رحمتی زاده بیان کرد: تاکنون 18 سامانه الکترونیکی در سطح ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان خراسان رضوی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای وظایف ذاتی ادارات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در سال92، 616 میلیارد و 162 میلیون ریال درآمد حاصل شده است افزود: این مبلغ  با 36.5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 91 به حساب درآمدهای عمومی کشور واریز شده است.

رحمتی زاده عنوان کرد: سال گذشته 674 شرکت تعاونی و 4189 شرکت تجاری به ترتیب با 32درصد کاهش و 14 درصد افزایش نسبت به سال 91 در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین در این مدت 1265 اجراییه چک بلامحل در شعب اجرای ادارات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال 91، 14 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا