گوناگون

کتاب جامع آسیب شناسی حوزه کودکان تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه هفته ودک در استان، با تاکید بر توجه بیشتر به نیازهای عاطفی کودکان، گفت: کتاب جامع آسیب شناسی حوزه کودک در مازندران تدوین شود.

وی تاكيد كرد: با بررسي كمبودها و مشكلات حوزه كودك ونوجوان و با تکیه بر استفاده از تجربیات گذشتگان، آسیب شناسی در حوزه کودکان انجام شود.

وی پرهیز از افراط و تفریط در تربیت کودکان را ضروری دانست و گفت: باید خانواده‌ها در زمینه کودکان آموزش آموزه های دینی را جدی بگیرند، همچنین همه سیاست گذاران استان باید به حوزه کودک توجه کنند و باید همگام با کودکان باشیم و برای روزهای کودکی برنامه ریزی شود.

فلاح همچنين به نقش پدران و مادران در تربیت نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تقویت حسن خلق در کودکان اهمیت دارد و باید زبانی متناسب  و نرم برای ایجاد محیط آرام برای کودکان بکار گرفته شود.

استاندار مازندران اساس و پايه جامعه را كودكان دانست و اظهارداشت : اگر كودكان درست پرورش پيدا كنند در آينده جامعه اي با صلابت خواهيم داشت.

وي با بيان اينكه جامعه امروز نسبت به گذشته تغييرات فراواني از لحاظ فكري و فرهنگي پيدا كرده است ، بيان داشت : با توجه به پيشرفت روز افزون جامعه، نمي توان مباني گذشته را به عنوان برنامه براي كودكان تدوين كرد.

استاندار مازندران با اشاره به سوره كوثر، گفت: پيامبر اكرم فاطمه الزهرا(س) را به عنوان ميراث دار نسل پاك معرفي مي كند و امروزه بحث تربيتي در كانون خانواده يكي از بحث هاي اساسي بشمار مي آيد .

مقام عالي دولت با بيان اينكه خداوند در سوره لقمان ضرورت رفتار خردمندانه و بدور از خشونت به فرزندان را تاكيد مي كند ، گفت : آموزش موازين شرعي در خانواده يك امر ضروري است و ما در خانه بايد رفتار صحيح را به فرزندان آموزش دهيم.

استاندارمازندران اسلام را دين اعتدال دانست و افزود : بايد در تربيت كودكان اعتدال را رعايت كنيم تا بچه ها بتوانند در جامعه رشد پيدا كنند .

فلاح جلودار با تاكيد بر تشكيل ستاد دائمي هفته ملي كودك ، افزود : محيط هاي شهري و روستايي از نظر اجتماعي تفاوت دارند و بايد براي هر يك از مناطق برنامه ويژه اي در حوزه كودك تدوين شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا