گوناگون

کشاورزان اصفهان باید از تاثیر سموم بر بروز سرطان مطلع شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی طرفه ظهر امروز در دهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: کشاورزان انسان های با ایمان و معتقد به خدا هستند و اگر از سموم و آفات برای محصولات کشاورزی و غذایی استفاده می‌کنند به دلیل بی‌اطلاعی آنها است و بخاطر تجارت و پول نیست.

وی ادامه داد: محصولات غذایی از بُعد فرهنگی و بهداشتی مورد غفلت واقع شده است به طوری که امروزه شاهد آلودگی آب و استفاده از پساب در محصولات کشاورزی و غذایی هستیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در این گردهمایی تصریح کرد: اجرای قانون و برخورد دستگاه‌های قضایی و اجرایی با متخلفان موجب می‌شود تا به سمت تولید با کیفیت و سالم مواد غذایی برویم و جلوی منفعت طلبان اقتصادی را بگیریم.

وی افزود: به دلیل شرایط اقلیمی و تفاوت آب و هوایی دسترسی جوامع و مناطق گوناگون به مواد غذایی متفاوت است و دسترسی به مواد غذایی برای تمام مردم وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به محدودیت کشورهای در حال توسعه برای اجرای عدالت در توزیع مواد غذایی افزود: جوامع در حال توسعه با چالش‌هایی نظیر تامین مواد غذایی استراتژیک همچون گندم رو به رو هستند و به دلیل عدم وجود یک نظام برابر در توزیع غذا، عدالت در این زمینه با مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: اعتماد سازی ميان مردم بسیار مهم است و باید به گونه ای نظارت شود که مردم به نهادهای متولی نظارت اعتماد کنند و آن‌ها را دقیق و ملاک سنجش بهداشتی بودن مواد غذایی در نظر گیرند تا اطمینان پیدا کنند که محصولات سالم هستند.

طرفه با اشاره به ورود بخش استاندارد به حوزه محصولات غذایی اضافه کرد: ورود بخش استاندارد به حوزه محصولات غذایی موجب می‌شود تا کیفیت محصولات بالا برود و صرفا به کمیت توجه نشود.

وی گفت: استفاده از آب‌های بسته بندی رویکرد جدیدی است که موجب صرفه جویی در مصرف آب می‌شود اما باید سطح سلامت آن را نیز مورد توجه قرار داد تا ارتقای سطح سلامت را نیز در پی داشته باشد.

طرفه با تاکید بر اجرای قوانین و مقررات در حوزه مواد غذایی افزود: برخورد دستگاه‌های قضایی و اجرایی با متخلفان موجب می‌شود تا به سمت تولید با کیفیت و سالم مواد غذایی برویم و جلوی منفعت طلبان اقتصادی را بگیریم.

وی با اشاره به کاربردی کردن پژوهش‌های علمی ادامه داد: امیدوارم با پژوه‌ های وسیع بتوان آب آشامیدنی و غذای با کیفیتی برای مردم تهیه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا